آریانا سعید؛ خواننده زن افغانستانی، در دفاع از اجرای کانسرتش در روز جشن ملی استقلال افغانستان، از تلویزیون ملی به علمای کشور توهین کرد.
قرار بود آریانا سعید؛مجری کانسرتهای نیمه برهنه در برخی تلویزیونها در روز جشن استرداد استقلال افغانستان کانسرت اجرا کند؛ اما این برنامه با واکنش تند علما مواجه شد و به دنبال آن، گفته میشود اجرای آریانا سعید در روز جشن ملی لغو شده است.
اما آریانا سعید در مصاحبه با تلویزیون ملی گفتههای علما را (عقب گرایی)خوانده و تاکید کرده استکه این بار اول نیست که (ملاهای مرتجع) با فرهنگ موسیقی مخالفت میکنند؛ بلکه در گذشته نیز چنین چالشهایی در برابر هنرمندان وجود داشته است.
اینمجری کانسرتهای نیمه برهنه افغانستان بیان داشت: (ما به کار خود ادامه میدهیم و هیچکسی جلو فعالیت ما را گرفته نمی تواند.)
این تقصیر آریانا سعید نیست. او از هویت اش دفاع میکند؛ از همان چیزی که با آن شناخته میشود و تمام توان و زندگی و هستی و ایمان و اعتقاد و باور باطنی اش را برای فربه کردن این هویت گذاشته است.
اگر هرزگی و برهنگی و ترویج فساد و بیبند و باری و ولنگاری جنسی را از آریانا سعید بگیریم، او را دقیقا با چه چیزی باید بشناسیم؟
موضع او در برابر عالمان دینی هم غیر از آن چیزی نیست که از او انتظار میرود. او میداند که چه کسانی و به چه دلایلی در برابر او قرار دارند و اجازه نمی دهند که به فرهنگ و هنر و دین و اعتقادات و ایمان و ارزشهای ملی و انسانی و اسلامی مردم افغانستان، چوب حراج بزند و به نمایندگی از فرهنگ منحط و مبتذل و وارداتی بیگانه، آخرین بقایای افتخارات و سرمایههای گرانسنگ معنوی این مرز و بوم را تاراج کند و به فنا دهد.
از نظر آریانا سعید، عالمان دینی، (ملاهای مرتجع) اند؛ زیرا وظیفه دارند تا از اصولی دفاع کنند که ریشه در ۱۴۰۰ سال تاریخ ایمان دینی این مردم دارد؛ اما آریانا سعید، پیامبر دین جدیدی است که به کمک نیروهای خارجی وارد کشور شده و هدف آن به زیر کشیدن و به زانو درآوردن دین۱۴۰۰ سالهای است که از دید و او پیروانش دیگر کهنه و ارتجاعی محسوب میشود.
از این منظر، بر آریانا سعید که مروج ابتذال و برهنگی و بیفرهنگی و ترویج و توسعه ضد ارزشها و اشاعه دهنده انحطاط و ابتذال هنری و فرهنگی است، هیچ حرجی نیست. او همان کاری را انجام میدهد که به آن (مأمور) شده است. او به یک معنا سفیر فرهنگی استعمار غرب است.
اینکه او با زورگویی در برابر علمای دینی میایستد و هشدار میدهد که کسی نمی تواند جلودار برنامههای ضد فرهنگی اش شود و او در هر صورت، کارش را انجام خواهد داد نیز نشان دهنده آن است که آریانا سعید، تنها نیست. او از پشتوانههای قدرتمندی برخوردار است که او را تا دالانهای تلویزیون (ملی) نفوذ داده و پیش برده است.
با این حساب، پرسش اینجاست که چه کسانی از آریانا سعید برای هتاکی و هرزگی اش، حمایت میکنند؟ چه دستهای نیرومندی در پشت پرده کار میکنند تا آریانا سعید بتواند در یکی از مهم ترین مناسبتهای ملی افغانستان، از طریق تلویزیون (ملی) که لزوما میبایست اشاعه دهنده فرهنگ و سنتها و ارزشهای مردم افغانستان و حافظ دین و ایمان دینی آنها باشد، برنامه اجرا کند؟
چه قدرتی از یک خواننده مبتذل و هرزه، پشتیبانی میکند که او میتواند در برابر علمای دینی، موضع بگیرد و با تهدید و زورگویی مدعی شود که به کارش ادامه خواهد داد؟
اینها پرسشهایی است که مخاطب آن، مستقیما سران دولت به ویژه مسؤولان و متولیان امر فرهنگ و هنر این سرزمین هستند؛ همانهایی که همه روزه ادعا میکنند که به قانون اساسی، وفادار اند، از اصول ایمان اسلامی مردم، صیانت میکنند و در برابر بدخواهان و متجاوزان و تعدی گران به کیان باورهای برین مردم، مبارزه و مقاومت خواهند کرد.
از سوی دیگر، برنامه ریزی برای اجرای کانسرتی که هیچ پیامی جز برهنگی و بیبند و باری و هرزگی و ابتذال و انحطاط و فساد اخلاقی ندارد، در روز جشن استقلال ملی افغانستان، توطئه هوشمندانهای است که هدف از آن، مصادره آخرین افتخارات تاریخی مردم افغانستان و جایگزین کردن استقلال با اضمحلال است؛ زیرا استقلال، زمانی معنا پیدا میکند که یک ملت در تمامی عرصهها از جمله عرصه فرهنگ و هنر، به سنتها و افتخارات دیرینه خود وفادار باقی بماند و از ورود و نفوذ فرهنگهای منحط مهاجم و بیگانه و سیطره و غلبه آن بر فرهنگ ملی خود، جلوگیری کرده باشد. در این میان، آریانا سعید از کدام بخش از فرهنگ و سنتهای ملی و افغانستانی ما نمایندگی میکند؟!
آریا سعید در روز استقلال افغانستان، کانسرت برهنگی و هرزگی بر پا میکند و در این راستا به علمای دینی افغانستان، گستاخانه هتاکی مینماید؛ این در حالی است که استقلال افغانستان با رشادتها و شجاعتها و شهادتهای علمای سلحشور دینی به دست آمده است نه در نتیجه مبارزه و ایستادگی عناصری مانند آریانا سعید!
سیدعلی راحل
لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/8025
تگ ها: