درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-01-10  |  2024-03-29  |  بروز شده در: 1403/01/09 - 13:26:0 FA | AR | PS | EN
توقف واردات کالاهای بی کیفیت از تمامی مسیرهای کشور            شهدای نوار غزه به بیشتر 32500 تن رسید            مک کال خواستار آزادی یک تبعه امریکا از زندان حکومت طالبان شد             وزیر دفاع پاکستان افغانستان را منبع تروریزم علیه پاکستان خواند             جانباختن ۹۴۹ تن در حوادث ترافیکی طی شش ماه گذشته            معاون راه آهن روسیه؛ مهمان حکومت طالبان در کابل            احتمال بارندگی و سیلاب های آنی در ۳۳ ولایت کشور            تیم فوتسال کشور با شکست مقابل تایلند از رسیدن به فاینل باز ماند             پوتین ادعای جنگ روسیه با ناتو را مزخرف خواند            بیش از یک سوم جمعیت جهان با ناامنی غذایی مواجه هستند            مسی در زندگی ورزشی اش دیگر رؤیایی ندارد            هیچ ارگانی جز وزارت اطلاعات و فرهنگ حق مداخله در تخلفات رسانه‌ای ندارد             استفاده تسلیحات ما توسط طالبان پیام ضعف را منعکس می‌کند            دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل            محکومیت کشته شدن شهروندان چینی در پاکستان از سوی حکومت طالبان            






تاریخ نشر: 1396/4/14 - 14:59:53
تعداد بازدید: 1464
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

عملیات انتخاری برای آمرزش گناهان جنسی! /چرا زنان تروریست می‌شوند؟
عملیات انتخاری برای آمرزش گناهان جنسی! /چرا زنان تروریست می‌شوند؟

جالب است که از دیدگاه آن‌ها پاداش اخروی انتخار برحسب جنسیت متفاوت است: زنان معمولاً برای آمرزش گناهان جنسی دست به این کار می‌زنند، اما دلایل مردان متفاوت است.

جوانب زیادی از تروریسم و به‌خصوص داعش ما را به وحشت می‌اندازد. اما دخالت زنان در این امور بسیار شوکه کننده است. زمانی که زنان در اعمالی چون ترور، شکنجه و تجاوز سهیم می‌شوند از خود می‌پرسیم "چطور ممکن است؟ چطور ممکن است زنان دست به چنین کارهایی بزنند؟"

در سال‌های اخیر، بیشترین نمونه‌های خشونتِ زنان از گروه‌های تروریستی بوده است. دکتر "کاترین براون" استاد دین و الهیات در دانشگاه بیرمنگام گفت: "زنان به دلایل مختلف شخصی و سیاسی و یا ترکیبی از آن‌ها به گروه‌های افراط‌گرا می‌پیوندند." هم زنان و هم مردان تحت تأثیر انگیزه‌های عاطفی قرار می‌گیرند اما "برای مردان فرصتی است تا توانایی‌ها و قدرت خود در دفاع از زنانشان را به رخ بکشند و زندگی سرگرم‌کننده‌تر و پر شباهت تری به بازی "Call of Duty" داشته باشند. اما برای زنان، به سفری هیجان‌انگیز برای پاک‌سازی روح، فرصتی برای کمک به انسان‌های ستم دیده و شکل دادن به تاریخ شباهت دارد."

زنان حداقل در ابتدا جذبِ شعارهای آرمانی و نوع‌دوستانه می‌شوند. اما موضوع عجیب افزایش میزان بمب‌گذاران انتحاریِ زن است. در سال 2002، پس‌ از آنکه "وفا آدریس" را منفجر کرد، بسیاری از گروه‌های اسلام‌گرا مشارکت زنان در جهاد را محکوم کردند. استدلالشان این بود که اگر زن به‌تنهایی سفر کند و پس از مرگ بدنش نمایان شود، عفتش از بین می‌رود.

اما اطلاعات جمع‌آوری‌شده نشان می‌دهد در سال 2016، حداقل 29 زن دست به عملیات انتحاری زدند. دکتر براون گفت: "در سه‌ماهه اول سال 2017، حداقل 27 زن در نیجریه و کامرون دست به عملیات انتحاری زدند. این روند نسبتاً جدید است. بااینکه زنان از دیرباز در گروه‌های تروریستی حضور داشته‌اند، اما در بمب‌گذاری‌های انتحاری و خشونت مستقیم دخیل نبودند."

براون دو مورد را به‌عنوان انگیزه اصلی زنان در حملات انتحاری نام برد. در سطح شخصی، زنان برای کسب افتخار، آمرزش گناهان و رفتن به بهشت این کار را انجام می‌دهند. البته انگیزه مالی هم مطرح است، زیرا به آن‌ها اطمینان خاطر داده می‌شود که خانواده‌هایشان تا آخر عمر از لحاظ مالی تأمین خواهند بود. جالب است که از دیدگاه آن‌ها پاداش اخروی انتخار برحسب جنسیت متفاوت است: زنان معمولاً برای آمرزش گناهان جنسی دست به این کار می‌زنند، اما دلایل مردان متفاوت است.

استفاده از زنان برای سازمان‌های تروریستی دارای مزیت استراتژیک است: زنان راحت‌تر از مردها از تدابیر امنیتی عبور می‌کنند، شناسایی‌شان سخت‌تر است و مرگشان بازتاب بیشتری در رسانه‌ها دارد. سازمان‌های تروریستی می‌توانند با مرگ زنان حس خشونت در مردم را بیدار و از آن در راستای تبلیغ اهداف خود استفاده کنند.

حدوداً 10 درصد از اعضای گروه‌های افراطی را زنان تشکیل می‌دهند. براون می‌گوید این آمار با میزان عضویت زنان در گروه‌های راست‌گرای آنارشیستی قابل‌مقایسه است که در آن‌ها میزان بالاتری از رهبری زنان دیده می‌شود. اما بدان معنا نیست که از زنان استقبال می‌شود.

اما پرسیدن سؤال‌هایی از قبیل "چرا زنان بمب‌گذار انتحاری می‌شوند؟" یا "چرا زنان در خشونت دست دارند؟" این مفهوم را می‌رساند که خشونتِ مردان امری عادی است.

تحقیرهای جنسیتی و کاریکاتورهای زنان به‌عنوان موجوداتی غیر خشن، ما را به این فرض می‌رساند که زنان توانایی چنین اعمالی را ندارند و به‌طور ناخودآگاه خشونت‌های مردانه توجیه می‌شوند. تجاوز، شکنجه و خشونت از سوی زنان، نباید سبب حیرت ما شود. بخشی از آن به دلیل سابقه تاریخی است. مثلاً جرم شناسان معتقدند قتل پدیده‌ای عمدتاً مردانه است. به‌طورکلی، اگر زنان مرتکب جنایت شوند، اکثراً اطرافیان خود را می‌کشند.

دلیل دیگر حیرت ما از زنان افراطی، انجمن‌های زنانه با اندیشه‌های صلح‌جویانه و عشق مادرانه است. معمولاً زنان را به چشمِ تولیدکننده‌های سربازان جهاد می‌بینند. در احادیث اسلام آمده "بهشت زیر پای مادران است" و زنان از منظر تولیدمثل، نقش مهمی در ترویج خشونت دارند. اما زنان تنها مادرانِ احتمالی تروریست‌ها نیستند.

داستان دخترهای جوانی که از خانه گریختند تا به جهاد نکاح بپیوندند تمام اینترنت را پر کرد، اما این تنها بخشی از داستان است. متأسفانه رسانه‌ها تمرکز نامتناسبی بر "عروس‌های جهادی" دارند، به‌گونه‌ای که آن‌ها را شستشوی مغزی داده‌شده و در رویای شوهر به تصویر می‌کشد.

بخش قابل‌توجهی از استخدام‌ها توسط زنانی انجام می‌شود که با دیگر دختران ارتباط خواهرانه برقرار می‌کنند. به تصویر کشیدن این زنان به‌عنوان عروس‌های داعشی مشکل‌ساز است. هم به این دلیل که زنان را برخلاف مردان قربانی جلوه می‌دهد و همچنین خط تمایز میان عروس‌های داعشی و بردگان جنسی را در هم می‌آمیزد. اگر می‌خواهیم داعش را متوقف کنیم، باید بررسی کنیم که چرا وعده زندگی اتوپیایی داعش برای افراطی‌ها جذاب است.

مشکل اصلی توصیف‌های مردسالارانه از زن است. ایده آل سازی عاطفی زنان باید متوقف شود. دکتر براون به دست داشتن سرباز زن آمریکایی در شکنجه‌های زندان ابوغریب اشاره کرد که تلاش‌های زیادی برای توجیه آن شد. براون گفت: "زنان همیشه در خشونت‌های سیاسی در سراسر جهان دست داشته‌اند: حزب پلنگ سیاه، فراکسیون ارتش سرخ و بسیاری موارد دیگر. حافظه فرهنگی ما بسیار ضعیف است."

 

 

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/7423


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

فروش دست‌نوشته‌های اینشتین درباره نظریه نسبیت به ارزش میلیون‌ها یورو


ماجرای روزنامه نگار ترکیه که پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا افغانستانی شد


کبوترباز چینی کبوتر بلژیکی را ۱.۶ میلیون یورو خرید


آقای مکرون! این جملات را با دقت بخوانید


نظر قرآن درباره بدقولی چیست؟/ محروم شدن از رحمت خدا در زندگی دنیا و آخرت، اثر دائمی بدقولی است


ویدیو/ ملکه زیبایی پزشک بیماران کرونایی شد


رنگ موهای ترامپ عوض شد!


تجارت پرسود گوشت سگ در ویتنام؛ دستگیری یک زوج برای مسموم کردن ده‌ها سگ و گربه


دختر شایسته هیتلری به ۳ سال زندان محکوم شد


نامه دو زندانی فراری در ایتالیا به نگهبانان: کار مهمی داریم، زود برگردیم


زوج پاکستانی دختربچه پیشخدمت را به خاطر رها کردن طوطی کشتند


زنده به گور کردن یک کودک نوزاد در هند


ایتالیایی خوش‌شانس با ۱۰۰ یورو برنده تابلوی یک میلیون یورویی پیکاسو شد


نخست‌وزیر نیوزیلند را بخاطر قوانین جدید، به داخل کافه راه ندادند


بازیکن ترکیه‌ای پسرش را به‌خاطر کرونا کُشت!


کودک ۵ ساله‌ای که می‌خواست با ۳ دالر لامبورگینی بخرد در بزرگراه متوقف شد


جزیره‌ای که از «کرونا» در امان ماند


مرگ یک زوج آمریکایی با فاصله 6 دقیقه پس از ابتلا به کرونا


نوشیدن ادرار گاو برای مبارزه با ویروس کرونا در هند


کلاه‌برداران اسرائيلی-فرانسوی با جعل چهره لودریان ۵۰ میلیون یورو به جیب زدند


افشای دلیل فرار همسر حاکم دبی


دروازه جهنم دانشمند امریکایی را به لرزه آورد+ فیلم


کودک دو ساله مادراش را از مرگ نجات داد


عشق به فوتبال؛ مردی نامش به «تاتنهام» عوض کرد


جزیره جادویی در دریای چین به‌دنبال غلبه بر ویروس کرونا





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

ضرر یک میلیارد دالری افغانستان بخاطر محدودیت‌ بر زنان شاغل

توقف واردات کالاهای بی کیفیت از تمامی مسیرهای کشور

شهدای نوار غزه به بیشتر 32500 تن رسید

مک کال خواستار آزادی یک تبعه امریکا از زندان حکومت طالبان شد

وزیر دفاع پاکستان افغانستان را منبع تروریزم علیه پاکستان خواند

جانباختن ۹۴۹ تن در حوادث ترافیکی طی شش ماه گذشته

معاون راه آهن روسیه؛ مهمان حکومت طالبان در کابل

احتمال بارندگی و سیلاب های آنی در ۳۳ ولایت کشور

تیم فوتسال کشور با شکست مقابل تایلند از رسیدن به فاینل باز ماند

پوتین ادعای جنگ روسیه با ناتو را مزخرف خواند

بیش از یک سوم جمعیت جهان با ناامنی غذایی مواجه هستند

مسی در زندگی ورزشی اش دیگر رؤیایی ندارد

هیچ ارگانی جز وزارت اطلاعات و فرهنگ حق مداخله در تخلفات رسانه‌ای ندارد

استفاده تسلیحات ما توسط طالبان پیام ضعف را منعکس می‌کند

دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل

محکومیت کشته شدن شهروندان چینی در پاکستان از سوی حکومت طالبان

صف آرایی تیم فوتسال کشور مقابل تیم تایلند

کمک ۱۵ میلیون یورویی آلمان به افغانستان

هنوز هم نام بیشتر از ۲۰ مقام طالبان در فهرست سیاه قرار دارد

وعده همکاری چین با سکتور صحت افغانستان

برگزاری مراسم دستاربندی برای زندانیانی که حافظ قرآن شدند

امریکا از تحریم‌های جدید علیه ایران و گروه‌های مقاومت خبر داد

تکذیب هرگونه همکاری نظامی با اسرائیل از سوی ترکیه

تساوی تیم‌‌های ملی برازیل و اسپانیا در نبردی پرگول

کمک۸۸۰ میلیون دالری صندوق بین المللی پول به اوکراین


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.