درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-01-10  |  2024-03-29  |  بروز شده در: 1403/01/10 - 09:53:2 FA | AR | PS | EN
امضا قرارداد ساخت آخرین قسمت پروژه‌ی خط آهن خواف - هرات            ایران و روسیه از پیشرفت پروژه های مالی فی مابین ابراز رضایت کردند            ۷۰ درصد خانه‌های نوار غزه دیگر قابل سکونت نیست             داعش شکست خورده، برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند            کاردار پاکستان سفر هیئت پاکستانی به کابل را موفق خواند            ضرر یک میلیارد دالری افغانستان بخاطر محدودیت‌ بر زنان شاغل            توقف واردات کالاهای بی کیفیت از تمامی مسیرهای کشور            شهدای نوار غزه به بیشتر 32500 تن رسید            مک کال خواستار آزادی یک تبعه امریکا از زندان حکومت طالبان شد             وزیر دفاع پاکستان افغانستان را منبع تروریزم علیه پاکستان خواند             جانباختن ۹۴۹ تن در حوادث ترافیکی طی شش ماه گذشته            معاون راه آهن روسیه؛ مهمان حکومت طالبان در کابل            احتمال بارندگی و سیلاب های آنی در ۳۳ ولایت کشور            تیم فوتسال کشور با شکست مقابل تایلند از رسیدن به فاینل باز ماند             پوتین ادعای جنگ روسیه با ناتو را مزخرف خواند            






تاریخ نشر: 1393/4/29 - 05:24:08
تعداد بازدید: 3102
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مشهورترین جنایات رژیم صهیونیستی
مشهورترین جنایات رژیم صهیونیستی

 انتشارات الزیتونه در بیروت با انتشار کتابی 113 صفحه یی علاوه بر پوشش تمامی جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از زمان اشغال این کشور در سال 1948 میلادی  به تشریح کامل مشهورترین این جنایت‌ها حتی از زمان جنگ جهانی دوم در سال 1945 پرداخته  و 27 جنایت را در لیست مشهورترین جنایات رژیم صهیونیستی از حیث ابعاد فاجعه بر شمرده است.

این جنایات عبارت است از:

1- انهدام هتل ملک داوود: هتل ملک داود در قدس  که در سال 1330 ساخته شده بود و در دوره جنگ جهانی دوم مرکز فرماندهی ارتش انگلیس و آرشیو بسیاری از اقدامات آژانس یهود در اشغال تدریجی فلسطین محسوب میشد در جولای 1946  به دست گروههای تروریستی صهیونیستی‌هاگاناه، ایرگون و شتیرن با 350 کیلوگرم مواد منفجره، منفجر و به طور کلی ویران شد.

2- جنایت دیر یاسین:  دیر یاسین نام دهی کوچک نزدیک قدس می‌باشد. تعداد ساکنان این ده در سال 1948 نزدیک به 700 نفر بودند. در 10/4/1948 این ده شاهد هجوم 3 گروه مسلح به نام ارگون به سرکردگی مناحیم بگین، گروه شتیرن به سرکردگی اسحق شامیر و گروه‌هاگانا به سرکردگی دیوید بن گوریون بود. در این یورش که با مقاومت ساکنان ده همراه بود 250 نفر که بیشتر آنها را زنان، کودکان و سالمندان تشکیل می‌داد کشته شدند. همچنین در این حمله فجایع دیگری از جمله تجاوز جنسی، مثله کردن، پاره کردن شکم زنان باردار و منفجر کردن منازل نیز رخ داد.

3- جنایات اللد و الرمله:  جولای 1348  شبه نظامیان صهیونیست با حمله به این دو روستا جز 25 خانواده فلسطینی دیگر هیچ فلسطینی را زنده نگذاشتند. 176 فلسطینی در این جنایت به شهادت رسیدند.

4- جنایت الطنطوره: این روستا در جنوب شهر اشغالی حیفا واقع است و در 23 می1948 شاهد بزرگترین جنایت صهیونیستها علیه اهالی روستا بود. وقایع فاجعه بار این روستا از سال 1948 تا سال 2000 میلادی سری باقی ماند تا اینکه یک اسراییلی به نام تد کاتس در پایان نامه دوره کارشناسی ارشدش با استفاده از آرشیو ارتش صهیونیستی فاش کرد که در این روستا 200 فلسطینی قتل عام شدند.

5-  جنایت الدوایمه: این روستا در استان الخلیل واقع است و در اکتبر سال 1948 شاهد هجوم وحشیانه شبه نظامیان صهیونیست بود که در پی ان 500 نفر به قتل رسیدند که از این بین 200 نفر متعلق به روستاهای دیگری بودند که در این روستا پناه گرفته بودند.

6- جنایت قبیه: روستای قبیه در 22 کیلومتری شمال شرقی قدس و 44 کیلومتری غرب رام اله واقع است و ساعت 7 بعد از ظهر 14 اکتبر سال 1953 مورد حمله و اشغال نظامیان صهیونیست در آمد. این هجوم  که نظامیان صهیونیست با لباس مبدل صورت دادند به رهبری آریل شارون انجام گرفت که طی آن 69 زن و مرد و کودک فلسطنیی به قتل رسیدند.

7- کشتار حولا: بامداد 31/10/1948 نیروهای اسرائیلی به سرکردگی مناحیم بگین به حولا شهر کوچکی در لبنان حمله بردند. در این حمله نیروهای اسرائیلی مردان شهر را اعدام نمودند و منازل مسکونی را منهدم کردند. همچنین ده‌ها نفر از کشته شده‌ها را در گورهای دسته جمعی دفن کردند. این فاجعه باعث مهاجرت اکثر اهالی این منطقه به بیروت شد. در این کشتار 90 لبنانی کشته شدند.

8- جنایت کفرقاسم: در روز 29/10/1956 کفر قاسم دهی نزدیک شهر قلقیلیه در فلسطین هدف حمله نیروهای صهیونیستی قرار گرفت. در این حمله که در ساعت 5 عصر و هنگام بازگشت اهالی ده از مزارع صورت گرفت 49 نفر کشته شدند. این کشتار با شعار (‌بدون عاطفه باش تا خدا رحمتت کند) به وقوع پیوست.

9- کشتار حانین: نیروهای اسرائیلی در 26 نوامبر سال 1967 بعد از حدود 3 ماه از محاصره روستای حانین در لبنان وارد این روستا شدند و اقدام به قتل ساکنان با تبر کردند. همچنین منازل را آتش‌زده و آنها را با خاک یکسان کردند. کشتار یارین در این کشتار که در سال 1974 به وقوع پیوست نیروهای اسرائیلی پس از ورود به شهر کوچک یارین در لبنان 17 منزل را ویران و 9 نفر را به قتل رساندند.

10- کشتارعیترون: عیترون نام شهری کوچک در جنوب لبنان است. این شهر در سال 1975 بر اثر انفجار یک بمب کارگذاشته شده توسط نیروهای اسرائیلی شاهد کشته شدن 9 کودک بود.

11- کشتار بنت جبیل: در سال 1976 نیروهای اسرائیلی پنجشنبه بازار شهر کوچک بنت جبیل در لبنان را بمباران کردند. این بمباران منجر به کشته شدن 23 و زخمی شدن 30 نفر شد.

12- کشتار اوزاعی: در سال 1978 نیروهای هوایی اسرائیل واحدهای مسکونی و موسسات تجاری منطقه اوزاعی در نزدیکی بیروت را هدف قرار دادند. در این حادثه 26 نفر کشته و 30 واحد مسکونی کاملا ویران شد.

13- کشتار راشیا: در سال 1978 توپخانه اسرائیل 15 لبنانی را که به سمت کلیسای شهر کوچک راشیا روانه بودند به قتل رساند.

14- کشتار کونین: نیروهای اسرائیلی در سال 1978 ده کونین در لبنان را مورد هدف قرار داد. در این حمله 29 نفر که اکثرا کودک بودند، کشته شدند.

15- کشتار عدلون: در سال 1978 کماندوهای اسرائیلی مستقر در ساحل عدلون در لبنان 20 نفر از افرادی را که در 2 ماشین در حال حرکت بودند هدف قرار داده و به قتل رساندند.

16- کشتار عباسیه: در سال 1978 نیروی هوایی اسرائیل مسجدی را در شهر کوچک عباسیه در لبنان که تعدادی از خانواده‌ها در آنجا پناه گرفته بودند را هدف قرار داد. در این بمباران هوایی 112 نفر که بیشتر آنها زن و کودک بودند کشته شدند.

17- جنایت خان یونس:  خان یونس در نوار غزه واقع است. این روستا در دو نوبت به فاصله نه روز هدف حملات اشغالگران صهیونیست قرار یکی در در 3 نوامبر 1956 که 500 فلسطینی به قتل رسید و دیگری 12 نوامبر که 270 فلسطینی به شهادت رسیدند.

18- جنایت صبرا وشاتیلا: در سال 1982 نیروهای اسرائیلی با همکاری برخی از نیروهای نظامی لبنانی دست نشانده با نقشه وزیر جنگ آن زمان آریل شارون به اردوگاه‌های صبرا و شتیلا در نزدیکی بیروت که برخی از پناهندگان فلسطینی را در خود جای داده بودند حمله کردند و حدود 800 نفر فلسطینی به اضافه تعدادی لبنانی را به قتل رساندند.

19- جنایت اردوگاه البرج الشمالی: این اردوگاه در لبنان واقع است. هواپیماهای صهیونیستی در هفتم جون سال 1982 با حمله به این اردوگاه با استفاده از بمبهای فسفری 94 فلسطینی را در این اردوگاه به خاک خون کشیدند. این حمله در واکنش  مقابله جوانان اردوگاه در برابر حمله نظامیان پیاده صهیونیستی به اردوگاه صورت گرفت.

20- جنایت عیون قاره:  صبح روز بیستم ماه می1990 یک نظامی صهیونیستی به روی کاروان کارگران فلسطینی در منطقه صهیونیست نشین  لیتسیون (عیون قاره) آتش گشود که در نتیجه آن هشت کارگر فلسطینی شهید و 16 نفر دیگر زخمی شدند.

21- جنایت کشتار نمازگزاران الاقصی:  بر اثر درگیری نمازگزاران فلسطینی با گروه یهودی متعصب امنای کوه هیکل در تاریخ 8/10/1990، سربازان اسرائیلی وارد ماجرا شدند و نمازگزاران را به گلوله بستند. در نتیجه این گلوله‌باران 21 نفر کشته، 150 نفر مجروح و 270 نفر بازداشت شدند. همچنین از حرکت آمبولانس‌ها جلوگیری شد و برخی از پزشکان و پرستارها نیز در هنگام امدادرسانی مورد هدف قرار گرفتند. کشته شدگان و مجروحان تا 6 ساعت پس از پایان درگیری روی زمین بودند.

22- کشتار قانا در سال 2006: در ۳۰ جولای ۲۰۰۶ (میلادی) در جریان جنگ 33 روزه اسرائیل و لبنان (۲۰۰۶) روستای قانا مورد حمله و بمباران نظامیان رژیم اشغالگر قدس قرار گرفت.

برخورد دو بمب به یک ساختمان مسکونی چهارطبقه در مرکز روستای قانا به کشته شدن ۵۴ شهروند غیرنظامی از جمله بیش از ۳۷ کودک و زخمی شدن بسیاری انجامید. بسیاری از فقیران و کودکان معلول که قادر به فرار از منطقه نبودند در این ساختمان می‌خوابیدند.  خاخام‌ها‌ی صهیونیست گفتند براساس حکم تورات، کشتار مردم در قانا در جنوب لبنان مباح است.

به گزارش پایگاه اینترنتی العربیه در زمان وقوع جنگ 33 روزه، خاخام‌ها‌ ضمن اعتراض به انتقادها و محکومیت‌ها‌ی جهانی علیه جنایت قانا، مدعی شدند بنا به قوانین کتاب مقدس یهودیان، در زمان جنگ هیچ بیگناهی در صف دشمن وجود ندارد.  آنها افزودند:  هر گونه حرف درباره اخلاق در شرایط کنونی باعث تضعیف روحیه نظامیان و مردم! اسراییل می‌شود.

خاخام‌ها‌ی صهیونیست همچنین درجنگ موسوم به 22 روزه غزه  نیز حکمی درباره کشتار غیرنظامیان لبنانی و فلسطینی در غزه صادر کرده و مدعی شدند بنا به احکام تورات، کشتار زنان و کودکان در زمان جنگ مباح است.

23- جنایت در حرم ابراهیمی در الخلیل   کشتار حرم ابراهیمى: باروخ گلدشتاین و گروهى از شهرک نشینان شهرک صهیونیست نشین کریات اربع 25/2/1994 م، هنگام نماز صبح وارد مسجد الاقصى مى شوند. گلدشتاین، پشت یکى از ستونهاى مسجد مى ایستد و منتظر مى شود تا نمازگزاران سجده کنند. پس از آن به سوى ایشان تیراندازى مى کند. گلوله‌ها و ترکشهاى نارنجک، باعث زخمى شدن بیش از 350 نفر مى شود. نظامیان ارتش اسرائیل، هنگام این کشتار، درب‌هاى مسجد را مى بندند و از فرار نمازگزاران جلوگیرى مى کنند. همچنین به هیچ کس اجازه نمى دهند تا براى نجات مجروحان به داخل حرم برود. در همین زمان، گروهى نیر در خارج از مسجد کشته مى شوند. عده اى نیز در حین تشییع جنازه شهدا به خیل شهدا مى پیوندند و در این کشتار 50 نفر به شهادت مى رسند که 29 نفر از آنها از نمازگزاران حرم بودند.

24- انتفاضه الاقصی: در تاریخ 28/9/2000 آریل شارون اقدام به بازدید از مسجدالاقصی کرد. این بازدید به علت اعتراض جوانان فلسطینی کامل نشد. روز بعد از این حادثه که مصادف با روز جمعه بود نیروهای اسرائیلی اقدام به گشودن آتش روی نمازگزاران کردند که بر اثر آن 7 نفر کشته و 25 نفر زخمی شدند. این درگیری منجر به انتفاضه دوم مردم فلسطین شد. و همچنان این کشتارها در قرن بیست‌و‌یکم ادامه دارد.

25- جنایت اردوگاه جنین: ارتش خونریز اسرائیل در 29 مارچ 2002 م حمله گسترده اى را به اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری آغاز کرد. پس از دو هفته محاصره اردوگاه جنین و شروع جنگ شدید بین نیروهاى مقاومت فلسطین و اسرائیل، نیروهاى اشغالگر به ریاست شائول موفاز با تانکهاى خود وارد آنجا مى شوند. آنان با تهاجم گسترده به این اردوگاه پس از اتمام مهمات نیروهاى مقاومت، آنجا را تسخیر مى کنند. سپس آنها وارد اردوگاه مى شوند و بسیارى از جوانان اردوگاه را اعدام مى کنند. سپس تانکهاى اسرائیل وارد شده، برخى خانه‌ها را تخریب مى کنند. تعداد شهداى این واقعه، حدود 200 نفر است. هنوز تعداد شهداى دفن شده در گورهاى جمعى، مشخص نیست.

26- جنایت در غزه (2006 تا 2010):   رژیم صهیونیستی پس از پیروزی حماس در انتخابات پارلمان فلسطین در جنوری سال 2006 در اقدامی نژادپرستانه با هدف تنبیه مردم فلسطین خصوصا مردم نوار غزه که بیشترین آرای حماس از این منطقه بود اقدام به محاصره کامل زمینی و هوایی این منطقه کرد. در پی این محاصره کشنده اسراییلی‌ها حتی از خروج بیماران فلسطینی برای مداوا به خارج جلوگیری کردند که طی آن تا اواسط سال 2010 نزدیک به 380 فلسطینی جان خود را از دست دادند. در خلال این سالها خصوص در اواخر سال 2008 تا اواسط جنوری سال 2010 اسراییل جنگی خانمانسوز را علیه غزه راه انداخت که به تجاوز 22 روزه شهرت یافت در این جنگ 1450 شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و ساختار زیربنایی نوار غزه آسیب جدی دید. قاضی گلدستون که بعدها از سوی سازمان ملل مامور شد که این جنایات را بررسی کند ثابت نمود که اسراییل مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در این جنگ شده است.

27- جنایت علیه ناوگان  بین المللی امداد رسان به غزه:  در بامداد روز دوشنبه 10 جوزا (31  میسال 2010 ) در برابر چشمان افکار عمومی جهان نیروی دریایی ارتنش صهیونیستی در اقدامی که دزدی دریایی لقب گرفت در آبهای بین المللی به کشتی بین المللی حامل کمک‌های انساندوستانه به نوار غزه حمله کرد و نه شهروند ترکیه را به قتل رساند و دهها نفر را زخمی کرد. تمامی 750 سرنشین این کشتیها بازداشت و به بندر اشدود منتقل شدند. یک بانوی فلسطینی اما همچنان سرنوشتش در پرده یی از ابهام باقی مانده است.

28 - جنایات علیه مردم غزه: در هفتمین روز تهاجم وحشیانه اسرائیل که از سه شنبه (17سرطان 1393) به بهانه کشته شدن "سه شهرک نشین صهیونیست" آغاز گردیده، تا لحظه نگارش این یادداشت، 194 فلسطینی شهید و بیش از 1260 تن دیگر را زخمی کرده و صدها منزل مسکونی را ویران و ده‌ها تاسیسات زیربنایی مانند شفاخانه‌ها، مکاتب و حتی مکانهای دینی را با خاک یکسان نموده است.

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/2320






*
*

*



نیز بخوانید

روسیه در موضع برتر قرار دارد، پوتین به کم قانع نیست


آیا اروپا آمادگی ریاست جمهوری مجدد ترامپ را دارد؟


دیدار های بلینکن با سران کشورهای عرب زمینه ساز صلح در غزه می شود؟


کشور های غربی برای اعمال تحریم بر ایران اختلاف دارند


چین، بدون روسیه مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کنیم


آمادگی روسیه برای جنگ با ناتو


آیا امریکا توان منزوی کردن حکومت طالبان را ندارد؟


ضرورت بازتعریف روابط ایران و پاکستان در دولت جدید


دیدگاه نامزدهای انتخابات روسیه درباره جنگ اوکراین


کمک های انسانی به غزه یا یک نمایش نظامی تمام‌عیار


اروپا در اندیشه خارج شدن از وابستگی بیش‌ازحد به امریکا


پافشاری روسیه بر تعامل با حکومت طالبان در افغانستان


سیاست دولت جدید پاکستان درقبال مهاجران تغییر خواهد کرد؟


تمرکز بر «راه لاجورد»؛ افغانستان معطل دیگران نمی‌ماند


چرا هند از اسرائیل حمایت می‌کند؟


کشته و زخمی شدن 772 درگزارش سالانه یک نهاد حقوق بشری


بازی پنهانی امریکا، روسیه و چین با حق وتو


بعد از گذشت دوسال ؛ آینده‌ی نامعلوم کی‌یف با ورود به سال سوم جنگ


احتمال تسلیمی اوکراین به روسیه و نابودی ائتلاف ناتو در صورت پیروزی ترامپ


ایران ابرقدرت منطقه‌ای در برابر نفوذ امریکا و اسرائیل شده است


آیا تغییر رژیم اوکراین در راه است؟


روزگار دشوار اروپا در محاصره ترامپ و پوتین


گزارش جدید یوناما از نوع زندگی زنان در افغانستان؛ در آستانه نشست دوحه


امریکا به دنبال تشکیل دولت مستقل فلسطینی؛ اتمام صبر بایدن در برابر نتانیاهو تمام


شورای امنیت سازمان ملل باید اصلاح شود





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

اسرائیل در پی اجازه امریکا برای حملات گسترده بر رفح

امضا قرارداد ساخت آخرین قسمت پروژه‌ی خط آهن خواف - هرات

ایران و روسیه از پیشرفت پروژه های مالی فی مابین ابراز رضایت کردند

۷۰ درصد خانه‌های نوار غزه دیگر قابل سکونت نیست

داعش شکست خورده، برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند

کاردار پاکستان سفر هیئت پاکستانی به کابل را موفق خواند

ضرر یک میلیارد دالری افغانستان بخاطر محدودیت‌ بر زنان شاغل

توقف واردات کالاهای بی کیفیت از تمامی مسیرهای کشور

شهدای نوار غزه به بیشتر 32500 تن رسید

مک کال خواستار آزادی یک تبعه امریکا از زندان حکومت طالبان شد

وزیر دفاع پاکستان افغانستان را منبع تروریزم علیه پاکستان خواند

جانباختن ۹۴۹ تن در حوادث ترافیکی طی شش ماه گذشته

معاون راه آهن روسیه؛ مهمان حکومت طالبان در کابل

احتمال بارندگی و سیلاب های آنی در ۳۳ ولایت کشور

تیم فوتسال کشور با شکست مقابل تایلند از رسیدن به فاینل باز ماند

پوتین ادعای جنگ روسیه با ناتو را مزخرف خواند

بیش از یک سوم جمعیت جهان با ناامنی غذایی مواجه هستند

مسی در زندگی ورزشی اش دیگر رؤیایی ندارد

هیچ ارگانی جز وزارت اطلاعات و فرهنگ حق مداخله در تخلفات رسانه‌ای ندارد

استفاده تسلیحات ما توسط طالبان پیام ضعف را منعکس می‌کند

دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل

محکومیت کشته شدن شهروندان چینی در پاکستان از سوی حکومت طالبان

صف آرایی تیم فوتسال کشور مقابل تیم تایلند

کمک ۱۵ میلیون یورویی آلمان به افغانستان

هنوز هم نام بیشتر از ۲۰ مقام طالبان در فهرست سیاه قرار دارد


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.