درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-01  |  2024-04-20  |  بروز شده در: 1403/02/01 - 07:19:3 FA | AR | PS | EN
ادامه حملات زمینی، هوایی و دریایی رژیم اسرائیل در نوار غزه             آیا حمله اسرائیل به ایران؛ پایان ماجراجویی است؟             در صورت مصادره دارایی‌های روسیه، عمل متقابل انجام می دهیم            عامل اصلی نسل‌کشی فلسطینیان؛ حمایت امریکا از اسرائیل است            مدرکی از دخالت پناهجویان افغان در ناامنی‌های پاکستان نیست            زیدان در یک قدمی بایرن مونیخ            پاکستان سفر رئیسی را نگاهی رو به جلو در روابط میان دو کشور خواند             سفر داکتران ترکی برای تداوی رایگان کودکان افغان به کابل            کشته شدن یک دستیار نزدیک به رهبر طالبان در پاکستان             برگزاری سومین دور گفتگوهای همکاری طالبان با چین            عربستان از عدم پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تاسف کرد             امروز برگزاری بزرگ‌ترین رای‌‌گیری جهان در هند آغاز شد            تلویزیون دولتی ایران: اصفهان در امنیت و آرامش به سر می برد            قدردانی رینا امیری از البانیا به خاطر حمایت از مردم افغانستان             پسکوف امریکا را به سود بردن از جنگ در اوکراین متهم کرد            






تاریخ نشر: 1393/3/20 - 11:54:57
تعداد بازدید: 3476
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آخرین اخبار از تحرکات "داعش" در عراق
آخرین اخبار از تحرکات
منابع خبری اعلام کردند که گروه تروریستی داعش کنترل شهر موصل را در دست گرفته است و افراد مسلح وابسته به این گروه بر فرودگاه و بانک‌های این شهر تسلط پیدا کرده و ۱۴۰۰ زندانی را فراری داده اند.

به گزارش خبرگزاری انصار، منابع خبری اعلام کردند که گروه تروریستی داعش کنترل شهر موصل را در دست گرفته است و افراد مسلح وابسته به این گروه بر فرودگاه و بانک‌های این شهر تسلط پیدا کرده و ۱۴۰۰ زندانی را فراری داده اند.

مهمترین تحولات موصل عراق به شرح ذیل است:

داعش کنترل فرودگاه موصل و استانداری نینوا را بدست گرفت

به گزارش رسانه‌های عراقی، یک منبع امنیتی عراقی گفت: گروه داعش کنترل فرودگاه موصل را بدست گرفت.

وی افزود: گروه داعش توانسته است به طور کامل بر نیمی از شهر موصل و ساختمان استانداری نینوا و یک مرکز پلیس کنترل یابد.

این منبع تصریح کرد: گروه داعش به طور کامل بخش راست شهر موصل را به کنترل خود درآورد و ساختمان فرماندهی عملیات نینوا در محله الطیران در جنوب موصل بدست عناصر این گروه سقوط کرد. همچنین ساختمان اداره پلیس در محله الدواسه در مرکز موصل سقوط کرده است. بر اساس این گزارش، درگیری‌های بسیار شدیدی در قسمت چپ این شهر در جریان است.

سایت عراق القانون به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که گروه تروریستی داعش امروز سه شنبه کنترل کامل ساختمان استانداری نینوا و یک مرکز پلیس را در دست گرفته است.

همچنین تروریست‌های داعش کنترل مرکز پلیس الدواسه را در دست گرفته و تعدادی از زندانیان را فراری دادند. همچنین برخی اخبار حاکی است که تروریست‌ها دو بالگرد را به تصرف خود در  آوردند.

بر اساس این گزارش، تروریست‌های داعش صبح امروز کنترل کامل ساختمان استانداری نینوا و فرودگاه موصل را در دست گرفتند.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز گزارش داد که بخش راست شهر موصل به طور کامل به تصرف تروریست‌ها در آمده است و فرودگاه موصل نیز سقوط کرده است.

گروه داعش عملیات نظامی گسترده‌ای را در محله‌های شمالی و غربی شهر موصل از بامداد روز جمعه آغاز و بر بخش‌هایی از آن کنترل یافت و نیروهای امنیتی از این محله‌ها عقب نشینی کردند که این عقب نشینی در برخی از آنها به طور منظم و سازماندهی شده نبود.

استاندار نینوا: داعش کنترل بیشتر موصل را بدست گرفت


اثیل النجیفی استاندار نینوای عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش کنترل بیشتر بخش‌های شهر موصل را بدست گرفته است.

وی همچنین کنترل غیرمنتظره این بخش توسط گروهک داعش را سوال برانگیز و امری "عامدانه" قلمداد کرد.

شبکه خبری اسکای نیوز پیش از این گزارش داد که بخش راست شهر موصل به طور کامل به تصرف تروریست‌ها در آمده است و فرودگاه موصل نیز سقوط کرده است.

خطبای مساجد نینوا: مردم برای مبارزه با داعش سلاح به دست گیرند

 خبرنگار خبرگزاری اسکای نیوز در استان نینوا در عراق گزارش داده است که ائمه و خطبای مساجد نینوا از مردم خواسته اند تا هرشخصی که توان حمل سلاح دارد با تروریست‌ها بجنگد و از شهر خود دفاع کند.

پیش از این "اثیل النجیفی" استاندار نینوای عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش کنترل بیشتر بخش‌های شهر موصل را بدست گرفته است.

وی همچنین کنترل غیرمنتظره این بخش توسط گروهک داعش را سوال برانگیز و امری "عامدانه" قلمداد کرده بود.

شبکه خبری اسکای نیوز پیش از این گزارش داد که بخش راست شهر موصل به طور کامل به تصرف تروریست‌ها در آمده است و فرودگاه موصل نیز سقوط کرده است و درگیری در قسمت دیگر این شهر همچنان ادامه دارد.

گروه داعش پنجشنبه گذشته حمله گسترده‌ای علیه شهر سامرا اجرا کرد و به چند اداره دولتی یورش برد اما نیروهای امنیتی با حضور گسترده و پشتیبانی هوایی این حمله را در همان روز خنثی کردند و شمار زیادی از تروریست‌ها از جمله اتباع کشورهای عربی را کشتند.

بر اساس گزارش رسانه‌های عراق، هدف از عملیات یاد شده ایجاد ناامنی‌های گسترده و در اختیار گرفتن خاک بخش‌هایی از استان‌های شمالی عراق برای رساندن پیام لزوم تاسیس اقلیم‌های سنی نشین به افکار عمومی جهان است تا از این طریق برپایی امارت‌های تکفیری در این استان‌ها و تبدیل آن به امارت‌های تحت حکومت تکفیری‌ها تسهیل شود. بر اساس گزارش این رسانه‌ها، عربستان و قطر در اجرای این طرح دست دارند.

فرار 1400 زندانی از زندانی در غرب موصل

پایگاه خبری (عراق القانون) اعلام کرد که 1400 زندانی به‌دنبال حمله تروریست‌های گروه داعش از زندان بادوش در غرب موصل عراق گریختند.

اثیل النجیفی استاندار نینوای عراق صبح امروز اعلام کرد که گروه تروریستی داعش کنترل بیشتر بخش‌های شهر موصل را بدست گرفته است.

شبکه خبری اسکای نیوز پیش از این گزارش داد که بخش راست شهر موصل به طور کامل به تصرف تروریست‌ها در آمده است و فرودگاه موصل نیز سقوط کرده است.

تلویزیون دولتی عراق: ساختمان استانداری نینوا از کنترل تروریست‌های داعش خارج شد

حمله نیروهای تروریستی داعش به استان نینوا و مرکز آن شهر موصل از شب گذشته آغاز شده و نیروهای داعشی بخش‌هایی از شهر موصل را به کنترل خود در آورده‌ بودند.

اثیل النجیفی استاندار نینوای عراق صبح امروز اعلام کرد که گروه تروریستی داعش کنترل بیشتر بخش‌های شهر موصل را بدست گرفته است.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز پیش از این گزارش داد که بخش راست شهر موصل به طور کامل به تصرف تروریست‌ها در آمده است و فرودگاه موصل نیز سقوط کرده است.

رسانه‌های خبری اعلام کردند که صدها زندانی به‌دنبال حمله تروریست‌های گروه داعش از زندان بادوش در غرب موصل عراق گریختند.

اعلام آماده‌باش نظامیان کردستان عراق در مناطق همجوار موصل

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تنسیم به نقل از پایگاه خبری المیادین، نیروهای پیشمرگه کردستان عراق در دشت نینوی و کرکوک که هم مرز با موصل هستند به حالت آماده‌باش در آمدند.

این درحالی است که نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق مسؤولیت خارج شدن شهر موصل از کنترل دولت مرکزی عراق را متوجه بغداد دانست.

وی همچنین از سازمان ملل برای اسکان آوارگان شهر موصل درخواست کمک کرده است.

از سوی دیگر دو حزب اصلی کردستان عراق نیز اعلام کردند که شب گذشته کلیه مقرهای خود در شهر موصل را تخلیه کرده بودند.

حمله نیروهای تروریستی داعش به استان نینوا و مرکز آن شهر موصل از شب گذشته آغاز شده و نیروهای داعشی بخش‌های زیادی از شهر موصل را به کنترل خود در آورده‌اند.

اثیل النجیفی استاندار نینوای عراق صبح امروز اعلام کرد که گروه تروریستی داعش کنترل بیشتر بخش‌های شهر موصل را بدست گرفته است.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز پیش از این گزارش داد که بخش راست شهر موصل به طور کامل به تصرف تروریست‌ها در آمده است و فرودگاه موصل نیز سقوط کرده است.

برخی رسانه‌های خبری هم از کنترل کامل داعش بر شهر موصل خبر داده‌اند و افراد مسلح بانک‌های دولتی و داخلی در موصل را به تصرف خود در آورده‌اند.

افراد مسلح 28 راننده ترک را در موصل ربودند

روزنامه حریت اعلام کرد که افراد مسلح 28 راننده ترک را در موصل ربودند و آنها را به مکان نا معلومی انتقال دادند.

خیز تروریست‌های داعش برای کنترل شهر تکریت عراق

تروریست‌های داعش کنترل دو روستا در شمال شهر تکریت در استان صلاح الدین را در دست گرفته‌اند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، برخی منابع خبری اعلام کردند که تروریست‌های داعش کنترل دو روستا در شمال شهر تکریت در استان صلاح الدین را در دست گرفته‌اند.

این درحالی است که افراد مسلح وابسته به دولت اسلامی عراق و شام ساعاتی پیش کنترل بخش شرقی شهر "شرقاط" در استان صلاح الدین را نیز در دست گرفتند.

موج پیام‌های تروریست‌ها بر روی شبکه‌های اجتماعی که همزمان با حمله داعش به شهر موصل آغاز شده است نیز نشان می‌دهد که داعش جهت در دست گرفتن کنترل شهر تکریت (زادگاه صدام رئیس جمهور معدوم عراق) خیز برداشته است و احتمال می‌رود که افراد مسلح در ساعت‌های پیش رو به این شهر یورش ببرند.

حمله نیروهای تروریستی داعش به استان نینوا و مرکز آن شهر موصل از شب گذشته آغاز شده و گزارش رسانه‌ای حاکی است که نیروهای داعشی شهر موصل را به کنترل خود در آوردند.

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/2158






*
*

*



نیز بخوانید

ادامه حملات زمینی، هوایی و دریایی رژیم اسرائیل در نوار غزه


در صورت مصادره دارایی‌های روسیه، عمل متقابل انجام می دهیم


عربستان از عدم پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تاسف کرد


امروز برگزاری بزرگ‌ترین رای‌‌گیری جهان در هند آغاز شد


پسکوف امریکا را به سود بردن از جنگ در اوکراین متهم کرد


امریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد


شهید یا زخمی شدن یک کودک در هر 10 دقیقه در غزه


درخواست برای مسدود شدن شبکه اجتماعی «ایکس» در پاکستان


مواجه بودن غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری


بازداشت شش تن در ارتباط به پرونده‌ی بزرگترین سرقت طلا در کانادا


مروت: پاکستان دو پایگاه نظامی به امریکا داده است


سازمان ملل؛ جنگ علیه غزه را جنگ علیه زنان اعلام کرد


عضویت فلسطین در سازمان ملل به رأی گذاشته می شود


کشته و زخمی شدن 12 تن به دنبال تیراندازی درامریکا


عراق به دنبال پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین المللی است


رییس‌جمهور چین بر توسعه روابط پیکن و برلین تأکید کرد


یک کشیش کلیسای آشوری در آسترلیا مورد حمله با چاقو قرار گرفت


وزیر خارجه عربستان سعودی امروز وارد پاکستان می شود


دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست


وزیر دفاع آلمان پوتین را به هتلر تشبه کرد


کشته شدن ۱۱ تن در حمله بر یک بس مسافربری در پاکستان


بازداشت بیش از 1000 مهاجر غیرقانونی در ترکیه


اعتراض روسیه به گسترش همکاری نظامی امریکا و جاپان


ماکرون خواستار افزایش تولیدات نظامی توسط شرکت‌های فرانسوی شد


ارتش روسیه به مواضع راهبردی ارتش اوکراین حمله کرد





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

کوشش حکومت طالبان برای ازسرگیری پروژه‌های بانک جهانی بی نتیجه ماند

ادامه حملات زمینی، هوایی و دریایی رژیم اسرائیل در نوار غزه

آیا حمله اسرائیل به ایران؛ پایان ماجراجویی است؟

در صورت مصادره دارایی‌های روسیه، عمل متقابل انجام می دهیم

عامل اصلی نسل‌کشی فلسطینیان؛ حمایت امریکا از اسرائیل است

مدرکی از دخالت پناهجویان افغان در ناامنی‌های پاکستان نیست

زیدان در یک قدمی بایرن مونیخ

پاکستان سفر رئیسی را نگاهی رو به جلو در روابط میان دو کشور خواند

سفر داکتران ترکی برای تداوی رایگان کودکان افغان به کابل

کشته شدن یک دستیار نزدیک به رهبر طالبان در پاکستان

برگزاری سومین دور گفتگوهای همکاری طالبان با چین

عربستان از عدم پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تاسف کرد

امروز برگزاری بزرگ‌ترین رای‌‌گیری جهان در هند آغاز شد

تلویزیون دولتی ایران: اصفهان در امنیت و آرامش به سر می برد

قدردانی رینا امیری از البانیا به خاطر حمایت از مردم افغانستان

پسکوف امریکا را به سود بردن از جنگ در اوکراین متهم کرد

نیویارک تایمز از حمله اسرائیل به ایران خبر داد، ایران این خبر را رد کرد

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و گزارش رسانه های خارجی در مورد آن

امریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

حذف میلان و لیورپول از لیگ اروپا در شب صعود لورکوزن؛ آتالانتا و روم

تاکید یوناما و هند بر رسیدگی به چالش‌های موجود در افغانستان

ناتوانی اکثر شهروندان افغانستان به تامین غذا و مسکن

حذف زنان از جامعه مانع به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان است

شهید یا زخمی شدن یک کودک در هر 10 دقیقه در غزه

احتمال برف‌باری و بارندگی‌های شدید در ۲۹ ولایت کشور


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.