درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-07  |  2024-04-26  |  بروز شده در: 1403/02/06 - 11:51:1 FA | AR | PS | EN
تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران            مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها            هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور             توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن             یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود            عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است             حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین            قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند             طالبان خواستار ارتقأ سطح دیپلوماتیک افغانستان در قزاقستان شدند            پاکستان : ایران و چین شرکای معتمد ما هستند            بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا یکهزار» آمادگی می گیرد            لیورپول به اورتون باخت، یونایتد مقابل شفیلد پیروز شد            روابط حسنه خویش را با کشور‌های همسایه و منطقه محکم نموده‌ایم            شکست تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل تاجکستان             روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت            






تاریخ نشر: 1398/08/22 - 15:26:3
تعداد بازدید: 569
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ناگفته‌هايي از آخرين روزهاي زندگي ابوبکرالبغدادي
ناگفته‌هايي از آخرين روزهاي زندگي ابوبکرالبغدادي

يک دختر ايزدي جزئيات جالبي درباره آخرين روزهاي زندگي ابوبکر البغدادي سرکرده ارشد گروه تروريستي داعش فاش کرد.
يک دختر ايزدي که مورد بردگي جنسي ابوبکر البغدادي سرکرده ارشد گروه تروريستي داعش قرار گرفته بود، از حيله و نيرنگ‌هاي البغدادي براي فرار از دستگيري و ترس و دل مشغولي او در ماه‌هاي اخير زندگي اش خبر داد.

اين دختر ايزدي گفت: سرکرده داعش دچار آشفتگي بود و از خيانت هراس داشت و گاهي در پوشش چوپان خودش را پنهان مي‌کرد و گاهي نيز زير زمين مخفي مي‌شد و همواره متکي به حلقه‌اي کوچک از افراد مورد اعتمادش بود.

برپايه اين گزارش، چهره‌اي که البغدادي از خود ترسيم مي‌کند، نشان مي‌دهد که او به امنيت و رفاه خودش بسيار اهميت مي‌داد و با فروپاشي مناطق تحت کنترل عناصر تندروي خودش، تلاش مي‌کرد که در شهرک‌ها و صحراهاي شرق سوريه و در نزديک مرز با عراق امنيت ايجاد کند.

در نهايت، سرکرده گروه تروريستي داعش که خود را خليفه خود خوانده در مناطق تحت اشغال اين گروه مي‌دانست، با از دست دادن اين مناطق مجبور شد تا به استان ادلب در شمال غربي سوريه برود. در آنجا بود که براساس روايت آمريکايي ها، خودش را در 26 اکتبر گذشته در داخل خانه به هنگام ورود نيروهاي ويژه آمريکايي منفجر کرد.

البغدادي دختر ايزدي ياد شده را براي چندين ماه به عنوان خدمتکار خود گرفته بود و خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از اين دختر ايزدي نوشت که چطور البغدادي اين دختر را هنگام جابجايي با خود مي‌برد. البغدادي با يک گروه اساسي هفت نفره از نزديکانش مسافرت مي‌کرد.

از چند ماه پيش، البغدادي بخش بزرگي از اختياراتش را به يکي از بارزترين معاونانش واگذار کرد که به احتمال زياد، اين معاون همان مردي است که گروه داعش اعلام کرده است که جانشين البغدادي شده است.

نخستين فرار

اين دختر ايزدي که در جريان يک حمله هوايي تحت فرماندهي آمريکا در ماه ژوئيه گذشته آزاد شد، گفت: البغدادي در وهله اول تلاش کرد که در اواخر سال 2017 ميلادي به ادلب فرار کند.

به گفته اين دختر ايزدي، يک شب او در قالب يک کاروان متشکل از سه دستگاه خودرو که سرکرده داعش و همسر و تيم امنيتي اش در آن بودند، به سمت استان ادلب حرکت کردند.

اين دختر ايزدي که در آن زمان هفده سال داشت، افزود که کاروان به يک جاده اصلي رسيد، اما برگشت، زيرا بيم آن مي‌رفت که مورد حمله قرار گيرد.

آن‌ها به مدت تقريبا يک هفته در شهر هجين در جنوب شرقي سوريه در نزديک مرز عراق بودند و سپس به سمت شمال به شهرک بشيشه رفتند. اين شهرک مرزي ديگري در سوريه و در داخل اراضي تحت اشغال داعش بود.

اين دختر به مدت چهار ماه در خانه ابوعبدالله الزوبعي پدر زن البغدادي در شهرک بشيشه ماند. الزوبعي از دستياران نزديک البغدادي بود.

اين دختر ايزدي گفت: البغدادي به طور مکرر به ديدارم مي‌آمد و مرا مورد تجاوز جنسي قرار مي‌داد. وي افزود: البغدادي فقط شب‌ها حرکت مي‌کرد و کفش ورزشي مي‌پوشيد و چهره اش را مي‌پوشاند و هميشه پنج نيروي امنيتي همراهش بودند.

در تابستان سال 2018 ميلادي، اين دختر ايزدي را به مرد ديگري بخشيدند و او اين دختر را از شهرک بشيشه خارج کرد. اين آخرين باري بود که دختر ايزدي البغدادي را مي‌ديديد. به گفته اين دختر، البغدادي به او يک قطعه جواهر هديه کرده بود.

به نظر مي‌رسد که با سقوط پياپي مناطق تحت کنترل داعش توسط نيروهاي کرد سوري، البغدادي از آنجا به جاي ديگري در شرقي‌ترين بخش سوريه رفت و سپس در طول بهار عازم ادلب شد.

عصبانيت و خيانت

آنطور که محمد علي ساجت داماد البغدادي در يک مصاحبه تلويزيوني گفت: در آن زمان، البغدادي عصبي بود و از خيانت والي‌ها يا همان حکام ايالت‌هاي خلافت خود خوانده خود شکايت داشت.

ساجت که نيروهاي عراقي او را در ماه ژوئن دستگير کردند، گفت که البغدادي را در طول 18 ماه چندين بار ديده بود. ساجت، البغدادي را از اواخر سال 2017 ميلادي در حدفاصل منطقه هجين تا مناطق صحرايي در طول مرز سوريه و عراق ديده بود. ساجت با گذشت مدت زيادي از آخرين باري که البغدادي را ديد، دستگير شد. ساجت گفت که البغدادي وي را مامور کرده بود که پيام‌هايي را در قالب لوح فشرده به يک ستوان در داخل عراق تحويل دهد.

مسئولان کرد عراقي و سوري گفتند که آن‌ها منابع جداگانه‌اي را شکل دادند که باعث شد تا به سرکرده داعش دست يابند. گمان مي‌رود که ساجت يکي از آن‌ها باشد. يک مسئول آمريکايي گفت که به نظر مي‌رسد کردهاي سوري توانستند به يک "ميهمان" در حلقه داخلي البغدادي دست يابند که اطلاعات سرنوشت سازي درباره جستجو براي يافتن البغدادي داشت.

درخصوص علت انتخاب منطقه ادلب به عنوان مقر از سوي ابوبکر البغدادي، مسئولان آمريکايي گفتند: البغدادي اينجا را انتخاب کرد، زيرا تنها منطقه خارج از کنترل دولت سوريه بود. مسئولان کرد سوري هم پيمان با آمريکا نيز گفتند که آن‌ها تحرکات البغدادي را در ماه مه گذشته زير نظر داشتند، اما گمان مي‌رود که البغدادي آنجا را بعد از سقوط آخرين اراضي تحت کنترل داعش در اواخر ماه مارس ترک کرد.

مجتمع بريشا

سرکرده داعش در يک مجتمع در روستاي باريشا در پنج کيلومتري مرز با ترکيه مخفي شد. نظير بسياري از شهرک‌هاي مرزي الدب، اين شهرک نيز مملو از آوارگاني بود که از سراسر سوريه آمده بودند و تحت کنترل گروه تروريستي هيئت تحرير الشام يا همان جبهه النصره بود.

مالک مجتمع فردي به نام ابو محمد الحلبي بود. او تاجر احشام بود، اما تماس زيادي با همسايگانش نداشت. يکي از ساکنان گفت: حدود 12 بالگرد بر فراز روستاي آن‌ها قبل از ساعت 11 شب پرواز مي‌کردند. اين همان شب حمله نيروهاي ويژه آمريکايي به محل سکونت البغدادي بود.

وي افزود: ما روي بالکن آمديم تا ببنيم که چه خبر است و سپس صداي رگبار گلوله آمد. فورا داخل خانه رفتيم تا پناه بگيريم. حمله‌اي هوايي به غرب روستا در سمت خانه الحلبي انجام شد. بعدا، آمريکايي‌ها به ساکنان روستا هشدار دادند که از خانه الحلبي دور بمانند، زيرا آن‌ها را منفجر خواهد کرد.

يک ساکن ديگر روستا نيز گفت: کسي واقعا فکر نمي‌کرد که البغدادي آنجا باشد.

به گفته آمريکايي ها، البغدادي در عمليات نيروهاي آمريکايي در شهرک بريشا در استان ادلب کشته شد. اين روستا تحت کنترل هيئت تحرير الشام و گروه‌هاي مسلح طرفدار دولت ترکيه بود.

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/11812


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن


قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند


جنگ اوکراین برای ارتش امریکا حکم رگه طلا را دارد


نگرانی اسرائیل از احتمال باز داشت نتانیاهو


کشته شدن ۱۱ جنگجوی مسلح توسط نیرو های پاکستانی


آغاز مذاکرات درباره توافق همکاری امنیتی امریکا و اوکراین


نگرانی سازمان ملل از تاثیر جنگ بر سلامت روانی مردم غزه


فرا رسیدن زمان پایان اشغالگری رژیم اسرائیل


کشف اجساد 50 فلسطینی در یک گور دسته جمعی در خانیونس


کشته شدن 7 مامور گمرک در غرب پاکستان


حمایت‌ چین از روسیه؛ اختلاف پابرجای پکن-واشنگتن


تصویب کمک ۹۵ میلیارد دالری امریکا به اسرائیل و اوکراین


اردوغان پس از دیدار با هنیه از فلسطینی ها خواست متحد شوند


امریکا مشاورین نظامی بیشتری به اوکراین اعزام می‌کند


آرسنال با شکست ولورهمپتون چانس قهرمانی را زنده نگه داشت


تایوان 21 هواپیمای نظامی چینی را در خط میانه رصد کرد


ادامه حملات زمینی، هوایی و دریایی رژیم اسرائیل در نوار غزه


در صورت مصادره دارایی‌های روسیه، عمل متقابل انجام می دهیم


عربستان از عدم پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تاسف کرد


امروز برگزاری بزرگ‌ترین رای‌‌گیری جهان در هند آغاز شد


پسکوف امریکا را به سود بردن از جنگ در اوکراین متهم کرد


امریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد


شهید یا زخمی شدن یک کودک در هر 10 دقیقه در غزه


درخواست برای مسدود شدن شبکه اجتماعی «ایکس» در پاکستان


مواجه بودن غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود

عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است

حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین

قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند

طالبان خواستار ارتقأ سطح دیپلوماتیک افغانستان در قزاقستان شدند

پاکستان : ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا یکهزار» آمادگی می گیرد

لیورپول به اورتون باخت، یونایتد مقابل شفیلد پیروز شد

روابط حسنه خویش را با کشور‌های همسایه و منطقه محکم نموده‌ایم

شکست تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل تاجکستان

روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت

یک هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل سفر کرده است

هدف دشمنان افغانستان؛ تضعیف و تجزیه کشور است

بیش از ۷ هزار پناهجوی افغان طی ۱۰ روز اخیر از پاکستان اخراج شدند

اعتراض به حکم ابتدایی در مورد میر رحمان رحمانی را رد شد

جنگ اوکراین برای ارتش امریکا حکم رگه طلا را دارد

نگرانی اسرائیل از احتمال باز داشت نتانیاهو

پایان سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان

گفتگوی کابلوف و متقی درباره‌‌ی نشست آینده‌ی دوحه در مورد افغانستان

انفجار یک سرگلوله در کندهار جان سه کودک را گرفت


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.