درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-06  |  2024-04-25  |  بروز شده در: 1403/02/06 - 11:51:1 FA | AR | PS | EN
تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران            مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها            هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور             توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن             یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود            عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است             حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین            قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند             طالبان خواستار ارتقأ سطح دیپلوماتیک افغانستان در قزاقستان شدند            پاکستان : ایران و چین شرکای معتمد ما هستند            بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا یکهزار» آمادگی می گیرد            لیورپول به اورتون باخت، یونایتد مقابل شفیلد پیروز شد            روابط حسنه خویش را با کشور‌های همسایه و منطقه محکم نموده‌ایم            شکست تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل تاجکستان             روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت            






تاریخ نشر: 1398/03/23 - 15:04:3
تعداد بازدید: 879
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

رهبر ايران: ترامپ را شايسته مبادله پيام نمي‌دانم و با آمريکا مذاکره نخواهيم کرد

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر جمهوري اسلامي ايران در ديدار با آبه شينزو نخست وزير ژاپن و هيأت همراه تأکيد کردند: جمهوري اسلامي ايران هيچ اعتمادي به امريکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلي با امريکا در چارچوب برجام را به هيچ وجه تکرار نخواهد کرد زيرا هيچ ملت آزاده و عاقلي مذاکره تحت فشار را نمي پذيرد.

به گزارش خبرگزاري انصار به نقل از فارس، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي ايران صبح امروز (پنج‌شنبه) در ديدار با آقاي آبه شينزو نخست وزير ژاپن و هيأت همراه تأکيد کردند: جمهوري اسلامي ايران هيچ اعتمادي به امريکا ندارد و تجربه تلخ مذاکرات قبلي با امريکا در چارچوب برجام را به هيچ وجه تکرار نخواهد کرد زيرا هيچ ملت آزاده و عاقلي مذاکره تحت فشار را نمي پذيرد.

در ابتداي اين ديدار آقاي آبه شينزو نخست وزير ژاپن خطاب به مقام رهبري ايران گفت: من قصد دارم پيام رئيس جمهور امريکا را به جنابعالي برسانم.

رهبر انقلاب اسلامي ايران خطاب به نخست وزير ژاپن گفتند: ما در حسن نيت و جدي بودن شما ترديدي نداريم اما در خصوص آنچه از رئيس جمهور امريکا نقل کرديد، من شخص ترامپ را شايسته مبادله هيچ پيامي نميدانم و هيچ پاسخي هم به او ندارم و نخواهم داد.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: مطالبي را که بيان خواهم کرد، در چارچوب گفتگو با نخست وزير ژاپن است زيرا ما ژاپن را کشوري دوست مي دانيم، اگرچه گلايه هايي نيز وجود دارد.

ايشان با اشاره به صحبت هاي نخست وزير ژاپن مبني بر اينکه ترامپ به او گفته «امريکا قصد تغيير رژيم در ايران را ندارد»، تأکيد کردند: مشکل ما با امريکايي‌ها موضوع تغيير رژيم نيست، زيرا آنها اگر چنين قصدي هم داشته باشند، قادر به اجراي آن نيستند، همانطور که رؤساي جمهور قبلي امريکا، در چهل سال گذشته، براي نابودي جمهوري اسلامي ايران تلاش کردند اما نتوانستند.

رهبر جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان کردند: اينکه ترامپ مي گويد قصد تغيير رژيم را ندارد يک دروغ است زيرا اگر مي توانست اين کار را انجام دهد، انجام مي داد اما نمي تواند.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به صحبت هاي نخست وزير ژاپن مبني بر درخواست امريکا براي مذاکره درباره موضوع هسته اي، گفتند: جمهوري اسلامي ايران به مدت پنج، شش سال در موضوع هسته اي با امريکا و اروپايي ها در قالب 1 + 5 مذاکره کرد و به يک نتيجه هم رسيد، اما امريکا زير اين توافق و قرارداد قطعي زد، بنابراين کدام فرد عاقلي است که دوباره با کشوري که زير تمام توافق ها زده، مذاکره کند؟

رهبر ايران به بخش ديگري از صحبتهاي نخست وزير ژاپن مبني بر عزم امريکا براي جلوگيري از ساخت سلاح هسته اي بوسيله ايران اشاره کردند و افزودند: ما با سلاح هسته اي مخالفيم و فتواي شرعي من حرام بودن ساخت سلاح هسته اي است اما اين را بدانيد که اگر ما قصد ساخت سلاح هسته اي داشتيم، امريکا هيچ کاري نمي توانست بکند و اجازه ندادن امريکا، هيچ مانعي ايجاد نمي کرد.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه انباشت سلاح هسته اي نيز اقدامي خلاف عقل است، خاطرنشان کردند: امريکا به هيچ وجه صلاحيت حرف زدن درباره اينکه کدام کشور سلاح هسته‌اي داشته باشد يا نداشته باشد، ندارد زيرا امريکا، چند هزار کلاهک هسته اي در انبارهاي خود دارد.

ايشان با اشاره به سخنان نخست وزير ژاپن مبني بر اينکه امريکا آماده مذاکرات صادقانه با ايران است، خطاب به آقاي آبه گفتند: ما اين حرف را اصلاً باور نمي کنيم زيرا مذاکرات صادقانه از جانب شخصي همچون ترامپ، صادر نمي‌شود.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: صداقت در ميان مقامات امريکايي بسيار کمياب است.

حضرت آيت الله خامنه اي خطاب به نخست وزير ژاپن افزودند: رئيس جمهور امريکا چند روز پيش با جنابعالي ديدار و گفتگو و درباره ايران هم صحبت کرد، اما بعد از بازگشت از ژاپن، بلافاصله تحريم صنايع پتروشيمي ايران را اعلام کرد، آيا اين پيام صداقت است؟ آيا اين نشان مي‌دهد که او قصد مذاکره صادقانه دارد؟

ايشان تأکيد کردند: ما به هيچ وجه تجربه تلخ مذاکره چند سال اخير با امريکا را تکرار نخواهيم کرد.

رهبر انقلاب اسلامي ايران با اشاره به روند مذاکره با امريکايي‌ها در چارچوب برجام گفتند: بعد از توافق هسته اي، اولين کسي که برجام را بلافاصله نقض کرد، شخص اوباما بود، همان کسي که درخواست مذاکره با ايران کرده و واسطه هم فرستاده بود.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: اين تجربه ما است و جناب آقاي آبه بدانيد که ما اين تجربه را تکرار نمي کنيم.

ايشان با اشاره به سخنان نخست وزير ژاپن مبني بر اينکه ترامپ گفته «مذاکره با امريکا موجب پيشرفت ايران خواهد شد»، تأکيد کردند: ما به لطف خداوند، بدون مذاکره با امريکا و با وجود تحريم هم به پيشرفت خواهيم رسيد.

رهبر انقلاب اسلامي ايران با استقبال از پيشنهاد نخست وزير ژاپن براي گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران، خاطرنشان کردند: ژاپن کشور مهمي در آسيا است و اگر به گسترش روابط با ايران تمايل دارد بايد اراده قاطع خود را نشان دهد، همانگونه که برخي کشورهاي مهم اين اراده را نشان داده اند.

ايشان با اشاره به دشمني هاي چهل ساله امريکا با ملت ايران و ادامه اين دشمني ها، افزودند: ما معتقديم از طريق مذاکره با امريکا، مشکلات ما حل نخواهد شد و هيچ ملت آزاده اي، مذاکره زير فشار را قبول نخواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامي ايران همچنين با اشاره به بخشي از سخنان نخست وزير ژاپن مبني بر اينکه امريکايي‌ها همواره مي خواهند طرز فکر و عقايد خود را به ديگر کشورها تحميل کنند، گفتند: اينکه شما اين واقعيت را تصديق مي کنيد، خوب است و اين را هم بدانيد که امريکايي‌ها در تحميل ديدگاههاي خود به هيچ حدي قانع نيستند.

در اين ديدار که آقاي روحاني رئيس جمهور ايران هم حضور داشت، آقاي آبه شينزو با اشاره به مذاکرات خود در تهران ابراز اميدواري کرد اين گفتگوها زمينه گسترش بيشتر همکاريها را فراهم کند.

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/11662


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن


قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند


جنگ اوکراین برای ارتش امریکا حکم رگه طلا را دارد


نگرانی اسرائیل از احتمال باز داشت نتانیاهو


کشته شدن ۱۱ جنگجوی مسلح توسط نیرو های پاکستانی


آغاز مذاکرات درباره توافق همکاری امنیتی امریکا و اوکراین


نگرانی سازمان ملل از تاثیر جنگ بر سلامت روانی مردم غزه


فرا رسیدن زمان پایان اشغالگری رژیم اسرائیل


کشف اجساد 50 فلسطینی در یک گور دسته جمعی در خانیونس


کشته شدن 7 مامور گمرک در غرب پاکستان


حمایت‌ چین از روسیه؛ اختلاف پابرجای پکن-واشنگتن


تصویب کمک ۹۵ میلیارد دالری امریکا به اسرائیل و اوکراین


اردوغان پس از دیدار با هنیه از فلسطینی ها خواست متحد شوند


امریکا مشاورین نظامی بیشتری به اوکراین اعزام می‌کند


آرسنال با شکست ولورهمپتون چانس قهرمانی را زنده نگه داشت


تایوان 21 هواپیمای نظامی چینی را در خط میانه رصد کرد


ادامه حملات زمینی، هوایی و دریایی رژیم اسرائیل در نوار غزه


در صورت مصادره دارایی‌های روسیه، عمل متقابل انجام می دهیم


عربستان از عدم پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تاسف کرد


امروز برگزاری بزرگ‌ترین رای‌‌گیری جهان در هند آغاز شد


پسکوف امریکا را به سود بردن از جنگ در اوکراین متهم کرد


امریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد


شهید یا زخمی شدن یک کودک در هر 10 دقیقه در غزه


درخواست برای مسدود شدن شبکه اجتماعی «ایکس» در پاکستان


مواجه بودن غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود

عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است

حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین

قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند

طالبان خواستار ارتقأ سطح دیپلوماتیک افغانستان در قزاقستان شدند

پاکستان : ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا یکهزار» آمادگی می گیرد

لیورپول به اورتون باخت، یونایتد مقابل شفیلد پیروز شد

روابط حسنه خویش را با کشور‌های همسایه و منطقه محکم نموده‌ایم

شکست تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل تاجکستان

روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت

یک هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل سفر کرده است

هدف دشمنان افغانستان؛ تضعیف و تجزیه کشور است

بیش از ۷ هزار پناهجوی افغان طی ۱۰ روز اخیر از پاکستان اخراج شدند

اعتراض به حکم ابتدایی در مورد میر رحمان رحمانی را رد شد

جنگ اوکراین برای ارتش امریکا حکم رگه طلا را دارد

نگرانی اسرائیل از احتمال باز داشت نتانیاهو

پایان سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان

گفتگوی کابلوف و متقی درباره‌‌ی نشست آینده‌ی دوحه در مورد افغانستان

انفجار یک سرگلوله در کندهار جان سه کودک را گرفت


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.