درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-01-09  |  2024-03-28  |  بروز شده در: 1403/01/09 - 13:26:0 FA | AR | PS | EN
توقف واردات کالاهای بی کیفیت از تمامی مسیرهای کشور            شهدای نوار غزه به بیشتر 32500 تن رسید            مک کال خواستار آزادی یک تبعه امریکا از زندان حکومت طالبان شد             وزیر دفاع پاکستان افغانستان را منبع تروریزم علیه پاکستان خواند             جانباختن ۹۴۹ تن در حوادث ترافیکی طی شش ماه گذشته            معاون راه آهن روسیه؛ مهمان حکومت طالبان در کابل            احتمال بارندگی و سیلاب های آنی در ۳۳ ولایت کشور            تیم فوتسال کشور با شکست مقابل تایلند از رسیدن به فاینل باز ماند             پوتین ادعای جنگ روسیه با ناتو را مزخرف خواند            بیش از یک سوم جمعیت جهان با ناامنی غذایی مواجه هستند            مسی در زندگی ورزشی اش دیگر رؤیایی ندارد            هیچ ارگانی جز وزارت اطلاعات و فرهنگ حق مداخله در تخلفات رسانه‌ای ندارد             استفاده تسلیحات ما توسط طالبان پیام ضعف را منعکس می‌کند            دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل            محکومیت کشته شدن شهروندان چینی در پاکستان از سوی حکومت طالبان            






تاریخ نشر: 1398/03/20 - 18:14:5
تعداد بازدید: 1530
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

زن‌باره‌گی در ارگ و داستان اعتیاد حبیب‌الله خان به سکس

این روزها داستان سوءاستفاده و اخاذی جنسی از زنان توسط نزدیکان و اطرافیان محمداشرف غنی و در مجموع حکومت، بر وضعیت سیاسی کشور سایه افکنده است. در آخرین مورد عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی به تصمیم ارگ مبنی بر سپردن مسئولیت بررسی این پرونده به دادستانی کل اعتراض کرد و گفت که نباید این پرونده به کسانی سپرده شود که خود به فساد آلوده‌اند

این اعتراض جدا از این که قرائت حکومت وحدت ملی مبنی بر اصلاحات گسترده در نهادهای عدلی و قضایی را زیر پرسش قرار می‌دهد، تا حدودی مُهر تأییدی‌ست بر ادعای سوءاستفادۀ جنسی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان. به این بهانه در این یادداشت، قهارترین زن‌بارۀ تاریخ معاصر که در عین حال سکان‌دار مملکت در آغاز قرن بیست بود را به بررسی گرفته‌ایم.

بنیاد ارگ، مرکز ثقل قدرت افغانستان در زمان امیرعبدالرحمان خان گذاشته شد. این مکان هم‌چنان که در آغاز جای آمدوشد چاکران و غلام‌بچه‌گان شاهی بود، قلمرو اَمرَد‌ها/مفعول‌های نوخطی بود که برای امیر نظرباز، عشوه‌گری و تن‌نازی می‌کردند.

هنگامی که امیر آهنین رخت خویش از جهان بست، فرزند دلبند او حبیب‌الله خان ملقب به سراج‌الملت‌والدین بر سریر پادشاهی نشست. با آمدن پادشاه جوان، نوخط‌ها قلمروشان را به بتان سیم‌تن واگذار کردند. روایت است که او پیش از رسیدن به تخت سلطنت، عطش سیری‌ناپذیری به جنس مخالف داشته و با وصف آن‌که پیوسته بیمار بوده، از تغزل دست نمی‌کشیده است.


در نخستین روزهای پادشاهی، خرقۀ سالوس دیانت به تن کرد. او هنگامی که ولیعهد بود به روایتی پنج زن نکاحی، به روایت دیگری هفت زن نکاحی و به روایتی هم هشت زن در نکاح داشت و به محض رسیدن به پادشاهی، مطابق حکم شریعت چهار زن نگه داشت و دیگران را طلاق داد. قواعد سختی در مورد پوشش زنان وضع کرد؛ امیر دستور داد که زنان بدون امر ضروری از خانه بیرون نشوند و سراینده‌ها و رقاصه‌های رستۀ خرابات شهر کابل را توبه داد.

میرغلام‌محمد غبار می‌گوید، امیر در آغاز پادشاهی در ناموس‌داری آن‌چنان راه افراط پیمود که بانوی زیبایی به نام میرمن را که در عهد عبدالرحمان خان به جوان رعنایی دل داده بود، به سختی مجازات کرد. محبوبش را به دار آویخت و به دستور امیر به دو چشم میرمن زیبا روی نیشتر کشیده شد. طاقت میرمن در تحمل تاریکی توصیف‌ناپذیری فرو رفته بود و فراق نگار گل‌چهره طاق شد و در نهایت با برادۀ الماس دستِ شر زنده‌گانی را از سر خود کوتاه کرد.

تقوای امیر دیر دوام نیاورد. او به زودی به ذات خود تن ‌داد و راه معانقه و مباضعت با لولیان شوخ و شیرین در پیش گرفت؛ این‌گونه زنده‌گی امیر را سراسر بوس و کنارها فرا گرفته بود. پزشکان و اطبای دربار همایونی، به تهیۀ داروهای محرک جنسی مشغول بودند تا سراج‌الملت‌والدین در هنگام سپوزیدن، تهمتن‌وار پایداری کند.

شمار زنان حرم‌سرای سراج‌الملت‌والدین به 300 تن می‌رسید و امیر با هر یکی که اراده می‌کرد می‌خوابید. در ادامه امیر امور مملکت را به دیگران می‌سپرد و خود در دریای بی‌کران خوش‌گذرانی غوطه‌ور می‌شود.


معاون و همکار امیر در این راه پر خطر که در آن جان خود را از کف داد، خواهرش هاجرخانم ملقب به اخت‌السراج بود؛ امیر را زنان حرم‌ کفاف نمی‌کرد، به همین دلیل با زنان بیرون از حرم بساط عیش در خانۀ خواهر پهن می‌کرد. ثمرۀ زن‌باره‌گی امیر، فرزندان زیادی بود؛ از این میان حیات‌الله خان عضددوله و کبیر جان را مایل هروی در کتاب خود نام برده که به مدارج بلند رسیده بودند.

افراط در باده‌پیمایی و روابط جنسی زوال عقل را در امیر شتاب بخشید. در مزاج امیر خلل پدیدار شد و به این ترتیب او به آزارواذیت درباریان روی آورد. او ساکنان دربار را با چوب و قمچین می‌کوفت و اهانت می‌کرد. این‌گونه شد که ساکنان دربار که روزگاری امیر را در حد پرستش می‌ستوند، برای او آرزوی مرگ می‌کردند. روابط افراطی امیر با زنان دیگر حسادت زنان شرعی‌اش را برانگیخت. امیر حتی با کنیزانی که در خدمت سرورسلطان، ملقب به علیاحضرت مادر شاه‌امان الله بودند رابطۀ جنسی برقرار کرد و خشم این زن جاه‌طلب را بر افروخت.

گفته می‌شود، سرورسلطان دو تن از کنیزکان را که از امیر باردار شده بودند، به قتل رسانده و به روایت میرمحمد صدیق فرهنگ، ملکه چهرۀ یکی از این کنیزان را مسخ کرد و این چنین روابط امیر با ملکه و پسرش امان‌الله خان به سردی گرایید؛ فرهنگ گمان می‌برد که این رخداد با کشته‌شدن امیر بی‌ربط نبوده است.

در این میان، روایت مایل هروی نیز قابل توجه است: «شبی در چهل‌ستون بزمی به ابتکار اخت‌السراج برپا بوده و امیر در این شب مشغول باده‌گساری و تغزل با مه‌رویان می‌شود، سرورسلطان چون از این بزم آگاه میشود، معترضانه در آن وارد می‌شود؛ حمله بر خلوت پادشاهی، آتش خشم را در امیر مشتعل می‌سازد و فردای آن شب امیر، مادر امان‌الله خان را طلاق می‌گوید. سرورسلطان با فرزندش قصد جان امیر می‌کند و به هم‌دستی خاندان آل‌یحیی، زنده‌گی زن‌باره‌ترین مرد تاریخ معاصر افغانستان را در کله‌گوش لغمان می‌ستاند.»؛ این‌چنین، امیر در راه پر حادثۀ عیش‌وعشرت جانش را از دست می‌دهد و پدر کشتۀ آن مقتول را «امیر شهید» می‌خواند.

منبع: سلام وطندار

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/11568


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

روسیه در موضع برتر قرار دارد، پوتین به کم قانع نیست


آیا اروپا آمادگی ریاست جمهوری مجدد ترامپ را دارد؟


دیدار های بلینکن با سران کشورهای عرب زمینه ساز صلح در غزه می شود؟


کشور های غربی برای اعمال تحریم بر ایران اختلاف دارند


چین، بدون روسیه مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کنیم


آمادگی روسیه برای جنگ با ناتو


آیا امریکا توان منزوی کردن حکومت طالبان را ندارد؟


ضرورت بازتعریف روابط ایران و پاکستان در دولت جدید


دیدگاه نامزدهای انتخابات روسیه درباره جنگ اوکراین


کمک های انسانی به غزه یا یک نمایش نظامی تمام‌عیار


اروپا در اندیشه خارج شدن از وابستگی بیش‌ازحد به امریکا


پافشاری روسیه بر تعامل با حکومت طالبان در افغانستان


سیاست دولت جدید پاکستان درقبال مهاجران تغییر خواهد کرد؟


تمرکز بر «راه لاجورد»؛ افغانستان معطل دیگران نمی‌ماند


چرا هند از اسرائیل حمایت می‌کند؟


کشته و زخمی شدن 772 درگزارش سالانه یک نهاد حقوق بشری


بازی پنهانی امریکا، روسیه و چین با حق وتو


بعد از گذشت دوسال ؛ آینده‌ی نامعلوم کی‌یف با ورود به سال سوم جنگ


احتمال تسلیمی اوکراین به روسیه و نابودی ائتلاف ناتو در صورت پیروزی ترامپ


ایران ابرقدرت منطقه‌ای در برابر نفوذ امریکا و اسرائیل شده است


آیا تغییر رژیم اوکراین در راه است؟


روزگار دشوار اروپا در محاصره ترامپ و پوتین


گزارش جدید یوناما از نوع زندگی زنان در افغانستان؛ در آستانه نشست دوحه


امریکا به دنبال تشکیل دولت مستقل فلسطینی؛ اتمام صبر بایدن در برابر نتانیاهو تمام


شورای امنیت سازمان ملل باید اصلاح شود





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

ضرر یک میلیارد دالری افغانستان بخاطر محدودیت‌ بر زنان شاغل

توقف واردات کالاهای بی کیفیت از تمامی مسیرهای کشور

شهدای نوار غزه به بیشتر 32500 تن رسید

مک کال خواستار آزادی یک تبعه امریکا از زندان حکومت طالبان شد

وزیر دفاع پاکستان افغانستان را منبع تروریزم علیه پاکستان خواند

جانباختن ۹۴۹ تن در حوادث ترافیکی طی شش ماه گذشته

معاون راه آهن روسیه؛ مهمان حکومت طالبان در کابل

احتمال بارندگی و سیلاب های آنی در ۳۳ ولایت کشور

تیم فوتسال کشور با شکست مقابل تایلند از رسیدن به فاینل باز ماند

پوتین ادعای جنگ روسیه با ناتو را مزخرف خواند

بیش از یک سوم جمعیت جهان با ناامنی غذایی مواجه هستند

مسی در زندگی ورزشی اش دیگر رؤیایی ندارد

هیچ ارگانی جز وزارت اطلاعات و فرهنگ حق مداخله در تخلفات رسانه‌ای ندارد

استفاده تسلیحات ما توسط طالبان پیام ضعف را منعکس می‌کند

دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل

محکومیت کشته شدن شهروندان چینی در پاکستان از سوی حکومت طالبان

صف آرایی تیم فوتسال کشور مقابل تیم تایلند

کمک ۱۵ میلیون یورویی آلمان به افغانستان

هنوز هم نام بیشتر از ۲۰ مقام طالبان در فهرست سیاه قرار دارد

وعده همکاری چین با سکتور صحت افغانستان

برگزاری مراسم دستاربندی برای زندانیانی که حافظ قرآن شدند

امریکا از تحریم‌های جدید علیه ایران و گروه‌های مقاومت خبر داد

تکذیب هرگونه همکاری نظامی با اسرائیل از سوی ترکیه

تساوی تیم‌‌های ملی برازیل و اسپانیا در نبردی پرگول

کمک۸۸۰ میلیون دالری صندوق بین المللی پول به اوکراین


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.