درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-01  |  2024-04-20  |  بروز شده در: 1403/02/01 - 09:44:1 FA | AR | PS | EN
بازداشت ۴۵ پناهجوی افغان توسط نیروهای ترکی             چین برگشت‌کننده افغان از پاکستان کمک می کند             کوشش حکومت طالبان برای ازسرگیری پروژه‌های بانک جهانی بی نتیجه ماند            ادامه حملات زمینی، هوایی و دریایی رژیم اسرائیل در نوار غزه             آیا حمله اسرائیل به ایران؛ پایان ماجراجویی است؟             در صورت مصادره دارایی‌های روسیه، عمل متقابل انجام می دهیم            عامل اصلی نسل‌کشی فلسطینیان؛ حمایت امریکا از اسرائیل است            مدرکی از دخالت پناهجویان افغان در ناامنی‌های پاکستان نیست            زیدان در یک قدمی بایرن مونیخ            پاکستان سفر رئیسی را نگاهی رو به جلو در روابط میان دو کشور خواند             سفر داکتران ترکی برای تداوی رایگان کودکان افغان به کابل            کشته شدن یک دستیار نزدیک به رهبر طالبان در پاکستان             برگزاری سومین دور گفتگوهای همکاری طالبان با چین            عربستان از عدم پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تاسف کرد             امروز برگزاری بزرگ‌ترین رای‌‌گیری جهان در هند آغاز شد            






تاریخ نشر: 1397/04/13 - 10:46:1
تعداد بازدید: 1317
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

آمریکا و اسرائیل در پی نابودی ارتش ترکیه

تحولات اخیر نشان می‌دهد که نمی‌توان ترکیه را به‌عنوان عضو ناتو به‌شمار آورد. اسرائیل و آمریکا ارتش ترکیه را مورد هدف قرار داده‌اند. ناتو در اقدامات اخیر خود چندین بار ترکیه را مورد هدف قرار داده است.

تنش در روابط ترکیه با آمریکا و اسرائیل در مورد موضوعات تحویل جنگنده‌های اف-35 و ناتو در حال ادامه است.

فرمانده نیروهای مسلح اسرائیل در مصاحبه با مجله آمریکایی «Breaking Defense» اعلام کرده است: از آمریکا درخواست کرده‌ایم تا تحویل جنگنده‌های اف-35 به ترکیه را متوقف کند و ضروری است که هرچه زودتر اقدامات لازم برای لغو عضویت ترکیه در ناتو انجام بگیرد.

سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) نیز با توصیف کردن ترکیه به‌عنوان یک کشور مخالف غرب اعلام کرده است: ترکیه با داشتن قدرتمندترین تسلیحات نظامی به یک کشور مخالف غرب تبدیل شده است. ترکیه تنها به‌روی کاغذ عضو ناتو است. نباید به این کشور جنگنده‌های اف-35 تحویل داده شود، زیرا ترکیه نه‌تنها در ظاهر سخنان ضدآمریکایی بیان می‌کند بلکه در عمل با دشمنان آمریکا از جمله ایران همکاری می‌کند.

«آرین اگوزی» ژورنالیست اسرائیلی در جدیدترین تحلیل‌های منطقه‌ای خود اعلام کرده است: اتحاد سه‌گانه اسرائیل، یونان و قبرس جنوبی یک اقدام مشروع در برابر اقدامات ضدغربی ترکیه در دریای مدیترانه است. اسرائیل با همکاری آمریکا در حال تضعیف پدافند هوایی ترکیه است.

«جان اونور» کارشناس امنیتی ترک در خصوص اقدامات ضدامنیتی اسرائیل و آمریکا علیه ترکیه در آخرین مقاله خود نوشته است: دولت ترکیه در دوران اخیر با تغییر سیاست‌های خارجی خود به‌دنبال تأمین منافع ملی ترکیه است. اقدامات اخیر ترکیه نه‌تنها برای آمریکا بلکه برای غرب هم غیرقابل‌قبول است و به همین دلیل ترکیه را تحت شدیدترین انتقادها قرار می‌دهند. اسرائیل تلاش می‌کند خود را به‌عنوان سخنگوی غرب و قلدر منطقه معرفی کند. موقعیت استراتژیک ترکیه، قدرت ژئوپولیتیکی، قدرت اقتصادی و جمعیت زیاد و روابط تاریخی با کشورهای عربی باعث به‌وحشت افتادن اسرائیل از این کشور اسلامی شده است.

«دوغو پرینچک» رهبر حزب وطن در ارزیابی روابط ترکیه با غرب معتقد است: تحولات اخیر نشان می‌دهد که نمی‌توان ترکیه را به‌عنوان عضو ناتو به‌شمار آورد. اسرائیل و آمریکا ارتش ترکیه را مورد هدف قرار داده‌اند، با این شرایط می‌توان ادعا کرد که ترکیه در حال حاضر عضو ناتو نیست. ما از 60 سال پیش از جدایی ترکیه از ناتو حمایت می‌کنیم، در حال حاضر ناتو هم قصد دارد ترکیه را طلاق دهد. ناتو در اقدامات اخیر خود چندین بار ترکیه را مورد هدف قرار داده است. حتی در آخرین رزمایش اعضای ناتو در نروژ، پوسترهای آتاتورک و اردوغان به‌عنوان تخته‌های هدف مورد استفاده قرار گرفته بود.

لازم به ذکر است که در ماه‌های اخیر آمریکا به‌همراه اسرائیل، یونان و قبرس جنوبی در حال رزمایش نظامی در مدیترانه شرقی بودند و تمرینات هدف قرار دادن ترکیه و ارتش ترکیه را انجام می‌دادند. در آخرین رزمایش مشترک این چهار کشور که 19 الی 29 مارس انجام گرفت، لوله‌های سلاح زره‌پوشان آمریکایی و اسرائیلی به‌همراه ناوهای جنگی یونان به‌سمت ترکیه نشانه رفته بود. این رزمایش با نام «دینه‌ شریف» برگزار شد.

با تحقیق در مورد چرایی این نام، جواب آن را تورات و انجیل یافتیم. در تورات و انجیل آمده است که دینه دختر حضرت یعقوب از همسر نخستش لیه بود که توسط شاهزاده کنعانی به‌نام شکیم دزدیده و مورد تجاوز قرار می‌گیرد. در پی این حادثه برادران دینه به‌سرکردگی شمعون و لاوی برای انتقام به کنعان حمله می‌کنند و تمام مردان آن سرزمین را عقیم و سپس می‌کشند.

به‌نظر می‌رسد هدف از نام‌گذاری دینه در رزمایش آمریکا، اسرائیل، یونان و قبرس جنوبی در مدیترانه شرقی این است که دینه را به‌عنوان قبرس معرفی کنند که مورد تجاوز ترکیه قرار گرفته است و آمریکا و اسرائیل به‌عنوان برادران بزرگ قبرس قصد دارند با نابود کردن ارتش ترکیه انتقام تجاوز به قبرس را بگیرند، بنابراین ترکیه را نه‌تنها نمی‌توان عضو ناتو به‌شمار آورد بلکه کشوری که مورد هدف آمریکا و اسرائیل قرار گرفته است.

در مورد دشمنی‌های ناتو علیه ترکیه می‌توان گفت که بزرگ‌ترین خباثت ناتو تشکیل گروه‌هایی موسوم به گلادیو در کشورهای عضو ناتو است. گلادیوهای ناتو در کودتای 15 جولای 2016 ترکیه نقش مستقیمی داشتند که باعث کشته شدن 240 نفر بی‌گناه شدند. ناتو برای گروه تروریستی پ.ک.ک. 5 کامیون اسلحه فرستاد تا علیه دولت و ملت ترکیه استفاده کنند، به همین دلیل جدایی ترکیه از ناتو اجتناب‌ناپذیر است، در عین حال ناتو در پی اخراج ترکیه است. زمان آن رسیده است که دولتمردان ترکیه چشم خود را به‌روی حقایق باز کنند. اگر آغوش خود را به‌روی دشمنان ترکیه باز کنند و به آن‌ها اجازه تأسیس پایگاه نظامی در خاک ترکیه دهند، باعث می‌شوند که امنیت ملی ترکیه به‌مخاطره بیفتد.

با توجه به تهدید آمریکا علیه ترکیه به‌خاطر خرید سامانه پدافند هوایی از روسیه می‌توان ادعا کرد که تصمیم ترکیه مبنی بر خرید اس‌ــ400 از روسیه ساده نبود. ترکیه با این تصمیم قصد دارد خود را از زیر نظارت ناتو رها کند. در معنای استراتژیک، ترکیه در حال عوض کردن متحدان خود و پشت کردن به آمریکا است. ترکیه مدت زیادی است که از ناتو کنار گذاشته شده است. کار به جایی رسیده که ترکیه برای نقش بر آب کردن برنامه آمریکا برای تأسیس کردستان بزرگ در منطقه به همکاری با ایران روی آورد و در این کار موفق هم شد.

آمریکا ابتکار عمل در ترکیه را از دست داده است. آن‌ها در گذشته به‌راحتی می‌توانستند هر حزبی را که دوست داشتند به حاکمیت در ترکیه برسانند، اما اکنون ناموفق هستند. آمریکا هم در انتخابات 2015، هم در کودتای 15 جولای 2016 و هم در انتخابات 24 ژوئن 2018 ترکیه شکست خوردند. پروژه‌هایی که آمریکا برای ترکیه تدارک دیده بود به موفقیت نرسید.

آمریکا دیگر نقش تعیین‌کننده گذشته در ترکیه را ندارد. آمریکاییان در مورد ترکیه به دو دسته تقسیم شده‌اند؛ گروهی معتقدند که ترکیه تهدید بزرگ علیه منافع آمریکا است و باید با آن برخورد سخت کرد، اما گروهی دیگر نمی‌خواهند ترکیه را با برخورد سخت به‌کلی از دست بدهند و تلاش می‌کنند با قدرت نرم ترکیه را به آغوش آمریکا برگردانند. این مسئله نشان می‌دهد که آمریکا در مورد نحوه رفتار با ترکیه دچار سرگردانی و تزلزل شده است.

گزارش از حمید قدسی آذر/تسنیم

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/10118


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

تایوان 21 هواپیمای نظامی چینی را در خط میانه رصد کرد


ادامه حملات زمینی، هوایی و دریایی رژیم اسرائیل در نوار غزه


در صورت مصادره دارایی‌های روسیه، عمل متقابل انجام می دهیم


عربستان از عدم پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تاسف کرد


امروز برگزاری بزرگ‌ترین رای‌‌گیری جهان در هند آغاز شد


پسکوف امریکا را به سود بردن از جنگ در اوکراین متهم کرد


امریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد


شهید یا زخمی شدن یک کودک در هر 10 دقیقه در غزه


درخواست برای مسدود شدن شبکه اجتماعی «ایکس» در پاکستان


مواجه بودن غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری


بازداشت شش تن در ارتباط به پرونده‌ی بزرگترین سرقت طلا در کانادا


مروت: پاکستان دو پایگاه نظامی به امریکا داده است


سازمان ملل؛ جنگ علیه غزه را جنگ علیه زنان اعلام کرد


عضویت فلسطین در سازمان ملل به رأی گذاشته می شود


کشته و زخمی شدن 12 تن به دنبال تیراندازی درامریکا


عراق به دنبال پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین المللی است


رییس‌جمهور چین بر توسعه روابط پیکن و برلین تأکید کرد


یک کشیش کلیسای آشوری در آسترلیا مورد حمله با چاقو قرار گرفت


وزیر خارجه عربستان سعودی امروز وارد پاکستان می شود


دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست


وزیر دفاع آلمان پوتین را به هتلر تشبه کرد


کشته شدن ۱۱ تن در حمله بر یک بس مسافربری در پاکستان


بازداشت بیش از 1000 مهاجر غیرقانونی در ترکیه


اعتراض روسیه به گسترش همکاری نظامی امریکا و جاپان


ماکرون خواستار افزایش تولیدات نظامی توسط شرکت‌های فرانسوی شد





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

تایوان 21 هواپیمای نظامی چینی را در خط میانه رصد کرد

بازداشت ۴۵ پناهجوی افغان توسط نیروهای ترکی

چین برگشت‌کننده افغان از پاکستان کمک می کند

کوشش حکومت طالبان برای ازسرگیری پروژه‌های بانک جهانی بی نتیجه ماند

ادامه حملات زمینی، هوایی و دریایی رژیم اسرائیل در نوار غزه

آیا حمله اسرائیل به ایران؛ پایان ماجراجویی است؟

در صورت مصادره دارایی‌های روسیه، عمل متقابل انجام می دهیم

عامل اصلی نسل‌کشی فلسطینیان؛ حمایت امریکا از اسرائیل است

مدرکی از دخالت پناهجویان افغان در ناامنی‌های پاکستان نیست

زیدان در یک قدمی بایرن مونیخ

پاکستان سفر رئیسی را نگاهی رو به جلو در روابط میان دو کشور خواند

سفر داکتران ترکی برای تداوی رایگان کودکان افغان به کابل

کشته شدن یک دستیار نزدیک به رهبر طالبان در پاکستان

برگزاری سومین دور گفتگوهای همکاری طالبان با چین

عربستان از عدم پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تاسف کرد

امروز برگزاری بزرگ‌ترین رای‌‌گیری جهان در هند آغاز شد

تلویزیون دولتی ایران: اصفهان در امنیت و آرامش به سر می برد

قدردانی رینا امیری از البانیا به خاطر حمایت از مردم افغانستان

پسکوف امریکا را به سود بردن از جنگ در اوکراین متهم کرد

نیویارک تایمز از حمله اسرائیل به ایران خبر داد، ایران این خبر را رد کرد

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و گزارش رسانه های خارجی در مورد آن

امریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

حذف میلان و لیورپول از لیگ اروپا در شب صعود لورکوزن؛ آتالانتا و روم

تاکید یوناما و هند بر رسیدگی به چالش‌های موجود در افغانستان

ناتوانی اکثر شهروندان افغانستان به تامین غذا و مسکن


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.